شناسهٔ خبر: 25659780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص ۵ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر دلگان + گزارش

خبرگزاری صداوسیما

در جلسه امور عشایری شهرستان دلگان ، ۵ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای بهبود شرایط زندگی عشایری این منطقه گرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، حمید طوقی مدیر کل امور  عشایر استان در جلسه شورای اداری شهرستان دلگان با بیان اینکه به عشایر شهرستان دلگان ، ۵ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره ۴ درصد اختصاص داده شده است گفت: این تسهیلات به منظور کمک به فعالیت عشایر در تولید زنجیره گوشت قرمز  است.

ایوب کرد مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان نیز  با اشاره به مشکل راه مناطق عشایری کهنُک ، هیر و گُوَس گفت : به زودی کار ساخت راه کهنک و مسیر میان بر هودیان به مسجد ابوالفضل به بم آغاز خواهد شد.

مجتبی شجاعی فرماندار شهرستان دلگان هم در این جلسه از اختصاص ۳ میلیارد ریال اعتبار به منظور ساخت و بهسازی جاده های عشایری و روستایی وایجاد اشتغال عشایر در این شهرستان خبر داد.

مدیر امور عشایر شهرستان دلگان هم در این جلسه گفت: تولید کمی و کیفی و بازار پسندی محصولات دامی ، کشاورزی و صنایع دستی مهم ترین دغدغه عشایر شهرستان دلگان است.

محمد بامری افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت شهرستان دلگان عشایرند که در شش سامانه اسکان هدایتی در دو بخش مرکزی و جلگه چاه هاشم استقرار یافته اند.

همچنین دادمحمد بامری نماینده عشایر شهرستان دلگان ، مهم ترین مشکلات عشایر را نبود راه و برق دانست و گفت: نبود جایگاه برای فروش محصولات لبنی و پروتیئنی از دیگر دغدغه های مهم عشایر شهرستان دلگان است.

 سیستان و بلوچستان با داشتن بیش از 100 هزار نفر جمعیت عشایری  ، چهارمین استان عشایر نشین کشور است

mp4
<div id="video-display-embed-code_2222439" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2133222/2222439?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما