شناسهٔ خبر: 25659557 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: لیزنا | لینک خبر

فعالیت ۱۱۴ کتابخانه با نام ۱۱۴ سوره قرآن در ماه مبارک رمضان در مازندران

آرزو ولیپور از برگزاری طرح ویژه ماه مبارک رمضان در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: در این طرح، هر یک از ۱۱۴ کتابخانه عمومی مازندران، به نام یکی از ۱۱۴ سوره قرآن کریم نام‌گذاری شده و تمامی فعالیت‌های فرهنگی با محوریت آن سوره انجام می شود.

صاحب‌خبر -
فعالیت ۱۱۴ کتابخانه با نام ۱۱۴ سوره قرآن در ماه مبارک رمضان در مازندران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماهی برای انس با قرآن کریم است، اظهار داشت: در این ضیافت الهی طرح ویژه‌ای در کتابخانه‌های عمومی مازندران اجرا می‌شود؛ طی این طرح در محافلی که کتابداران تدارک می‌بینند، قرائت قرآن و ترجمه و تفسیر آیات بر اساس کتب تفسیری معتبر برای اعضای علاقه‌مند برپا می‌شود.

وی افزود: در این طرح، هر یک از ۱۱۴ کتابخانه عمومی مازندران، به نام یکی از ۱۱۴ سوره قرآن کریم نام‌گذاری شده‌اند و تمامی فعالیت‌های فرهنگی در ماه مبارک با محوریت آن سوره انجام می‌شود.

ولیپور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد کتاب و کتابخوانی مبنی بر اینکه «بهترین کتاب کتابی است که انسان را به سمت خداوند و ارزش‌های والا و انقلابی هدایت کند» گفت: قرآن کتاب سعادت است و شکی نیست که مصداق کامل سخنان رهبر معظم انقلاب، این کتاب آسمانی است؛ لذا در ماه مبارک رمضان تلاش می‌کنیم کتاب‌های مرتبط با آموزه‌های قرآن را به مخاطبین خود معرفی کنیم تا درک بهتری از آیات قرآن به دست آورند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: کتابخوانی باید دغدغه اصلی مردم در حوزه فرهنگ باشد و در کتابخانه‌های عمومی در تلاش هستیم شیوه‌هایی ناب برای جاری ساختن مطالعه مفید در جامعه بکار گیریم.

نظر شما