شناسهٔ خبر: 25659510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: لیزنا | لینک خبر

نشست هم‌اندیشی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با مسئولان کتابخانه‌های عمومی

در راستای ارائه و اجرای طرح‌های نوین کتابخوانی، نشست هم‌اندیشی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با مسئولان کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
نشست هم‌اندیشی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با مسئولان کتابخانه‌های عمومی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جباری، نشست هم‌اندیشی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان قم در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ضمن تقدیر از تلاش همکاران، خدمت‌رسانی به مردم را کاری بزرگ و ارزشمند دانست و گفت: حضور مراجعه‌کنندگان به‌ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه و دسترسی به منابع که با راهنمایی و هدایت کتابداران عزیز صورت می‌گیرد مایه رضایت خاطر کتابدار و مراجعه‌کننده است؛ این شغل با روح و جسم ما و مخاطب ما گره خورده و ازاین‌رو کاری بسیار ارزشمند محسوب می‌شود؛ بنابراین نباید اجازه دهیم برخی کمبودها در عملکرد ما تأثیر منفی داشته باشد.

جباری تصریح کرد: بهره‌وری در کار یعنی از کمترین امکانات موجود، بهترین و بیشترین استفاده را داشته باشیم. کتابداران، کارشناسان و همه کارکنان اداره کل باید در راستای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی و به‌ویژه جذب کودکان و نوجوانان به کتابخانه بپردازند. کتابخانه‌ها به‌عنوان باشگاه کتاب‌خوانی و فرهنگی باید با ارائه طرح‌های نوین با موضوع خواندن، به ارتقای سطح کمی و کیفی مطالعه مفید کمک کنند.

وی در پایان گفت: رعایت نظم و انضباط اداری و توجه به مقررات کتابخانه‌ها طبق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ارسالی از سوی نهاد الزامی و بسیار حائز اهمیت است و رعایت این امر، نشان از تعهد کاری و مسئولیت‌پذیری همکاران در ستاد و کتابخانه است.

در ادامه این نشست، مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان به بیان مشکلات موجود، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود و برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه با محوریت خواندن پرداختند.

 

نظر شما