شناسهٔ خبر: 25659364 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

درخواست ترامپ برای تحقیقات درباره ادعای جاسوسی از کمپین انتخاباتی‌اش

رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری از وزارت دادگستری کشورش خواست تا تحقیق کند که آیا کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در دوران اوباما از سوی این نهاد یا اف‌بی‌آی مورد نفوذ یا جاسوسی قرار گرفته است یا خیر.

صاحب‌خبر -
صراط:

 به نظر می‌رسد خشم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بابت تحقیقات یک ساله تیم رابرت مولر، ‌رئیس شورای ویژه در پرونده روسیه به یک سری توئیت‌هایی مملو از اتهام تبدیل شده است و می‌توان در آنها از اتهام سیاسی بودن تحقیقات تا اینکه این مساله ریشه در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دارد، مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بازرسان فدرال این موضوع را بررسی می‌کنند که آیا روسیه برای تحریف مسیر انتخابات آمریکا تلاش کرده و آیا با کمپین ترامپ همکاری داشته یا خیر. رئیس‌جمهوری آمریکا اتهام همدستی را رد کرده و مکررا تحقیقات مذکور را "شکار جادوگر" توصیف می‌کند.

ترامپ یکشنبه در پیامی توئیتری نوشت: بدین وسیله از وزارت دادگستری درخواست دارم این مساله را بررسی کند که آیا اف‌بی‌آی یا وزارت دادگستری آمریکا با اهداف سیاسی به کمپین ترامپ نفوذ یا از آن جاسوسی کرده‌اند یا خیر و اگر چنین مساله‌ای بوده، آیا درخواست یا خواهشی از طرف دولت اوباما مطرح شده بود یا خیر. فردا هم رسما از وزارت دادگستری اقدام می‌کنم.

ترامپ جمعه گذشته نیز با افزایش حملات علیه وزارت دادگستری مدعی شد که شاید اف‌بی‌آی قصد داشت یا جاسوسانی برای کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ استخدام کرده بود.

او به گزارش‌های نامشخصی اشاره کرد که دست‌کم یک عامل اف‌بی‌آی با اهداف سیاسی به کمپین او نفوذ کرده بود.

نظر شما