شناسهٔ خبر: 25659351 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حیدری در گفتگو با مهر:

قانون وزن‌کشی از دغدغه‌های کادر فنی است/ به آینده کشتی امیدوارم

دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۶۴ توکیو معتقد است قوانین جدید وزن کشی در کشتی یکی از دغدغه های اصلی کادر فنی در میادین پیش روی آزادکاران است.

صاحب‌خبر -

علی اکبر حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تیم ملی کشتی آزاد، میادین سخت و حساسی را پیش رو دارد، اظهار داشت: خوشبختانه با برگزاری رقابتهای انتخابی و مشخص شدن نفرات برتر برای کسب دوبنده تیم ملی، تا حدی خیال همه از ترکیب اعزامی به بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی راحت شد، اما یکی از دغدغه های اصلی اهالی کشتی به خصوص کادر فنی، زمان نامناسب وزن کشی است.

وی تصریح کرد: اینکه یک کشتی گیر و مربی اش را در ساعات اولیه صبح از خواب بیدار و آنها را مهیای وزن کم کردن و همچنین حضور در وزن کشی کنید، واقعا غیر منطقی است. کشتی گیران به خودی خود برای حضور برابر رقبای خود استرس و هیجان دارند، چه رسد به اینکه آنها باید دغدغه و استرس وزن کم کردن قبل از مسابقه و همچنین خوردن صبحانه و ریکاوری قبل از مبارزه را هم داشته باشند.

پیشکسوت کشتی کشورمان افزود: به نظر من قانون جدید وزن کشی نه تنها نمی تواند باعث ارتقای سطح کشتی شود، بلکه عاملی است برای تخریب و تحلیل نیروی روحی و جسمی کشتی گیران که امیدوارم به زودی مورد تجدید نظر قرار گیرد.

حیدری با اظهار امیدواری به ظهور چهره‌های جوان و باانگیزه و همچنین پوست اندازی کشتی آزاد ادامه داد: با توجه به حضور جوانان باانگیزه و توانمند در عرصه کشتی آزاد که با جسارت و جدیت در حال تعقیب بزرگان این رشته هستند، می توان به آینده کشتی امیدوار بود. البته این مساله به حمایت متولیان ورزش و برنامه ریزی دقیق فدراسیون کشتی هم مربوط می شود و این سکانداران ورزش باید بتوانند به خوبی این جوانان را تا رویدادهای مهم آتی از جمله المپیک ۲۰۲۰ هدایت و حمایت کنند.

وی در پایان به فرایند انتخابی تیم ملی هم اشاره کرد و گفت: روند انتخاب ملی پوشان کشتی مدتهاست که طبق فرایند انتخابی صورت می گیرد که خوشبختانه به رغم تمامی انتقادات و مشکلات توانست به خوبی در سیستم اجرایی فدراسیون جا بیافتد. ما با اجرای این سیستم دیگر شاهد نادیده گرفتن توان و پتانسیل کشتی گیران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی نیستیم و در واقع میدان برای تمامی مدعیات تیم ملی و عرض اندام در برابر یکدیگر کاملا مهیاست.

نظر شما