شناسهٔ خبر: 25659285 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

در کمال خونسردی؛

تخریب فضای سبز تبریز ادامه دارد/ تجمع در برابر تغییر کاربری پارک بانوان

نصر: مدتی است که در نقاط مختلف شهر تبریز شاهد تخریب پارک‌های محلی و تبدیل آنها به سالن‌های ورزشی و یا گلخانه‌های فروش گل‌های زینتی هستیم و این اقدامات این سوال را پیش می‌آورد که اگر درآمد شهرداری کاهش یافته، ،باید فضاهای سبز را بفروشد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، احداث سالن ورزشی و یا فروشگاه‌ گل‌های زینتی شاید برای شهر لازم و ضروری باشد اما آیا می‌توان تخریب فضای سبز، شهر بازی کودکان و حتی تنها محل امن برای ورزش و گردش بانوان که با نام پارک بانوان نامگذاری شده را تغییر کاربری داد.

یکی از مکان‌هایی که مدتی است باعث زورآزمایی ساکنان و شهرداری منطقه یک شده، تنها پارک بانوان منطقه ولیعصر تبریز است که در فلکه تختی و در کوی بنفشه واقع شده است.

از یک ماه پیش خبر احداث چندین سالن ورزشی در پارک بانوان ولیعصر موجب رنجش و نگرانی اهالی این کوی شده بر همین اساس گفت‌وگویی داشتیم با ساکنان کوی بنفشه ولیعصر تبریز که ماحصل آن در ادامه می آید.

آقای معتمدی یکی از ساکنان محله که منزل وی دقیقا چسبیده به پارک بانوان است با اظهار ناراحتی از عدم رسیدگی مسوولان شهرداری منطقه یک می‌گوید:از ۲۰ سال پیش این محل به عنوان پارک همچنین زمین ورزشی برای کودکان این محله بوده و حدود ۱۰ سال است که مختص بانوان این منطقه است.

وی ادامه داد:نمی‌دانم دقیقا چه کسانی پشت این قضیه هستند و آیا سود و منفعت این طرح عاید چه کسانی می‌شود اما هرچه هست این است که شعاری که مسوولان عزیز همواره برای داشتن یک جامعه سالم داده‌اند، در این برحه نمود پیدا نمی‌کند چرا که اگر جامعه‌ای از تحرک لازم برخوردار نباشد، سلامت آن جامعه به خطر می‌افتد.

پارسا یکی دیگر از ساکنان محل نیز با گلایه از بی‌تدبیری مسوولان امر می‌گوید:مگر نمی‌گویید زنان نصف جامعه بوده و باید از حقوق اولیه خود برخوردار باشند، امروزه که اکثر مناطق شهری آپارتمان‌نشین شده است و فضای کافی برای تحرک و ورزش کردن بانوان و حتی مردان نیز وجود ندارد ،تنها امید شهروندان به همین پارک‌ها و فضای سبزهاست.

وی با اشاره به اینکه شهرداری به فکر خدمات‌رسانی به شهروندان نبوده بلکه همواره سعی در افزایش درآمد خود داشته، افزود:اگر زنان یک جامعه از تندرستی و سلامت برخوردار نباشند، پویایی آن جامعه دچار مشکل خواهد بود، مادرانی امروز در این پارک با ورزش کردن سلامت جسمی خود را تضمین می‌کنند، مربیان فرزندانی خواهند بود که آینده‌ای آباد و آزاد را برای ایران رقم خواهند زد.

خواسته ساکنان کوی ولیعصر این است که تنها پارک بانوان این منطقه به جای اینکه مأمنی برای بانوان این منطقه بوده نباید تبدیل به محل درآمد برای شهرداری باشد، اگر قرار بر درآمدزایی باشد، محوطه و زمین‌های بسیاری در اختیار شهرداری وحود دارد که می‌تواند به راحتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محل درآمدی برای شهرداری باشد.

براساس این گزارش،در تجمعی که اهالی محل در جلوی پارک بانوان کوی بنفشه منطقه ولیعصر ترتیب داده بودند، درایت و همکاری سرهنگ امیدی رئیس کلانتری ۱۷ ولیعصر تبریز ستودنی بود وی جو متشنج را با مدیریت و همکاری خاصی به آرامش رانده و با تماس‌های مداومی که با شهردار منطقه و مسوولان رده بالای امور شهری همچنین امور قضایی شهر داشتند، از مسوولان به صورت تلفنی قول مساعد برای توقف تخریب فضای سبز تنها پارک بانوان منطقه ولیعصر تبریز را گرفتند و به اهالی قول پیگیری این موضوع را به صورت شخصی دادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما