شناسهٔ خبر: 25659250 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: لیزنا | لینک خبر

کتابخانه عمومی امام علی (ع) دیلمان گیلان میزبان نشست کتاب‌خوان شد

نشست کتاب‌خوان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و با حضور جمعی از دانش آموزان در کتابخانه عمومی امام علی (ع) دیلمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
کتابخانه عمومی امام علی (ع) دیلمان گیلان میزبان نشست کتاب‌خوان شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و با حضور جمعی از دانش آموزان نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی امام علی (ع) دیلمان  شهرستان سیاهکل برگزار و طی آن ۵ کتاب معرفی شد.

«فرنگیس (خاطرات فرنگیس حیدرپور)»، نویسنده: مهناز فتاحی؛ ناشر: سوره مهر/ ارائه‌دهنده: سیده فاطمه حسینیان (عضو کتابخانه)

«فرنگیس» شامل خاطرات فرنگیس حیدرپور متولد سال ۱۳۴۱ در روستای اوازین است. او در حمله نظامیان عراقی به روستای محل سکونتش با یک تبر از خود در برابر سربازان ارتش بعث عراق دفاع کرد. در سال ۱۳۵۹ پس از حمله عراق به روستای اوازین، مردم به دره‌های اطراف فرار می‌کنند. فرنگیس که در آن زمان ۱۸ سال داشت شب‌هنگام همراه برادر و پدرش برای تهیه غذا به روستا بازمی‌گردند. در طول راه پدر و برادر فرنگیس ضمن درگیری با نیروهای عراقی کشته می‌شوند و فرنگیس در پی برخورد با دو سرباز عراقی بدون داشتن سلاح گرم، با تبر پدرش با سربازان درگیر شده، یکی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر می‌کند و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل می‌دهد. رهبر انقلاب در سفرشان به کرمانشاه بر ثبت خاطرات این بانوی بزرگوار تأکید داشتند.

«استاد مطهری» نویسنده: محسن مؤمنی؛ ناشر: مدرسه برهان/ ارائه‌دهنده: فاطمه خشکجهان (عضو کتابخانه)

در این کتاب سرگذشت استاد مطهری از دوران کودکی تا بزرگ‌سالی و فعالیت‌های ایشان بیان شده است. مطالب این کتاب با نثری روان و به سبک روایت گونه برای قشر نوجوان به رشته‌ تحریر درآمده است. وجود عکس‌های متنوع و فهرست اعلام در پایان کتاب بر جذابیت آن برای مخاطب افزوده است.

«سیر زمان تا صاحب‌الزمان (ع)» نویسنده: بلال نعیم؛ ناشر: موعود عصر (عج)/ ارائه‌دهنده: زینب حق‌پرست (عضو کتابخانه)

«سیر زمان تا صاحب‌الزمان علیه‌السلام» کتابی است که با استفاده از استدلال‌های عقلی، روال طبیعی جهان و سنت‌های حاکم خداوند بر جریان هستی به نتیجه‌گیری مهمی دست می‌یابد. بلال نعیم، محقق و نویسنده‌ این کتاب، از آغاز زندگی آدمیان در زمین شروع به بررسی نحوه‌ رفتار و عملکرد انسان‌ها کرده است و نقطه‌ آغاز شر را قتل هابیل به دست قابیل می‌داند. پس‌ازآن، به بررسی منازعات واقع‌شده در جهان تا عصر حاضر می‌پردازد.

«ماه در آب: ابوالفضل عباس بن علی (ع)»؛ نویسنده: محمدرضا سنگری؛  ناشر: مدرسه/ ارائه‌دهنده: هنگامه نظری (عضو کتابخانه)

این کتاب به روایت داستان‌هایی از زندگی حضرت ابوالفضل عباس (ع)، بخصوص در وقایع کربلا و عاشورا می‌پردازد. کتاب از نگارشی روان، ادبی و تأثیرگذار برخوردار است.

«انسان‌شناسی قرآن» نویسنده: مرتضی مطهری؛ ناشر: صدرا/ ارائه‌دهنده: آناهیتا فلاح نژاد (عضو کتابخانه)

دو فصل مهم این کتاب را «انسان‌شناسی قرآن» و «جهان‌شناسی قرآن» تشکیل می‌دهد. در این کتاب نویسنده در مورد «محرک‌های معنوی انسان در قرآن» توضیحات مبسوطی آورده و در فصلی جداگانه به نقدی بر مکتب هندی پرداخته است. این کتاب را می‌توان مقدمه‌ای بر انسان‌شناسی اسلامی دانست.

نظر شما