شناسهٔ خبر: 25659129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

فرماندار اسکو خبر داد؛

ثبت جهانی کندوان در فهرست آثار تاریخی و توریستی

نصر: فرماندار اسکو ،شرط افزایش جذب گردشگر خارجی را به روستای کندوان منوط به ثبت جهانی این اثر تاریخی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مرتضی محمد زاده فرماندار اسکو، در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری اسکو با اشاره به ورود بیش 80 هزار گردشگر داخلی و خارجی در ایام تعطیلات نوروز امسال به روستای کندوان گفت : باید اقدامات لازم را برای ثبت جهانی کندوان در فهرست آثار تاریخی و توریستی انجام دهیم تا بتوانیم این روستا را در به گردشگران معرفی کنیم.

وی با اشاره به صدور 13 مجوز اقامتگاه بوم گردی در روستای کندوان خاطرنشان کرد : در ایام نوروز شاهد استقبال خوب گردشگران به خصوص مسافران خارجی از این اقامتگاه های بوم گردی بودیم و این استقبال موجب شد تا به افزایش اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری کندوان ، گنبرف ، عنصرود و دیزج امیر مدار اقدام کنیم.

وی ادامه داد : اقدامات لازم برای صدور مجوز لازم برای 18 اقامتگاه دیگر در این روستاها انجام شده تا با ساماندهی و کنترل سنت و آداب و رسوم بومی این اقامتگاه ها ، شکل طبیعی و سنتی آن را حفظ کنیم .

فرماندار اسکو گفت : با توجه به نیازهای بومی، الزامات اقامتگاه های سنتی به صاحبان آنها ابلاغ و مقرر شده شکل مدرن و ناهمگون اقامتگاه های بومی تغییر یافته و از نمادهای سنتی ، بومی و اصیل ایرانی در این بناها استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما