شناسهٔ خبر: 25659044 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کفش طلای اروپا به مسی رسید

تهران - ایرنا - لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا با پیشی گرفتن از «محمد صلاح» ستاره لیورپول، برای پنجمین بار جایزه کفش طلای اروپا را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری ساکرنت، کمتر از یک ماه پیش صلاح ستاره مصری لیورپول مدعی تصاحب این جایزه بود، اما او بعد از پایان ماه مارس فقط چهار گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر رساند، در حالی که مسی توانست هشت گل دیگر به آمار خود اضافه کند.
مسی با زدن 34 گل و 2 گل بیشتر از صلاح جایزه کفش طلا را تصاحب کرد. هری کین بازیکن تاتنهام با 30 گل در رده سوم ایستاد.
جایزه کفش طلا بر اساس امتیازها و نه تعداد گل ها تعیین می شود. گل هایی که در پنج لیگ مهم اروپایی به ثمر برسد، 2 امتیاز دارد.
ژوناس گونسالوس اولیویرا مهاجم بنفیکا در این فصل 34 گل زده است، اما گل های او در لیگ پرتغال هر کدام یک و نیم امتیاز ارزش دارند و به همین علت او در رده نهم جدول گلزنان ایستاده است.
مسی تاکنون چهار بار این جایزه را تصاحب کرده است. مهاجم آبی اناری ها علاوه بر کفش طلا جایزه پیچیچی برای بهترین گلزن فصل رقابتهای لالیگا را نیز بدست آورد. مسی برای پنجمین بار این جایزه را تصاحب کرده است.
در فوتبال اسپانیا، پیچیچی (به اسپانیایی: Trofeo Pichichi) عنوانی است که هر ساله از طرف روزنامه ورزشی مارکا به بیشترین گلزن فصل لالیگا اهدا می‌شود. نام این عنوان، از روی نام بازیکن مطرح اتلتیک بیلبائو، رافائو مورنو پیچیچی برداشته شده‌است.
کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی رئال مادرید هم چهار کفش طلای اروپا را در کارنامه دارد. در این فصل رونالدو با 26 گل رده هشتم را بدست آورد.
ورزشی**1584**1597

نظر شما