شناسهٔ خبر: 25658758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد:

۳۵درصد از بدنه بهداشت و درمان کشور از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: در حوزه علوم پزشکی بیش از ۳۵ درصد از افرادی که در بدنه بهداشت و درمان کشور مشغول به فعالیت هستند، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بوده و در اقصی‌نقاط کشور در حال خدمت‌رسانی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، مهدی ملک‌نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باعث رشد آموزش عالی در کشور شده است و بسیاری از افرادی که برای ادامه تحصیل قصد خروج از کشور را داشتند با گسترش و توسعه دانشگاه آزاد در این دانشگاه به تحصیل پرداختند و این امر باعث جلوگیری خروج ارز از کشور شد.

ملک‌نژاد گفت: در حوزه علوم پزشکی بیش از ۳۵ درصد از افرادی که در بدنه بهداشت و درمان کشور مشغول به فعالیت هستند، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بوده و در اقصی‌نقاط کشور در حال خدمت‌رسانی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با حضور در نقاط کم‌برخوردار کشور باعث رشد و شکوفایی علمی، افزایش میزان تحصیلات و رشد فرهنگی شده است؛ بدیهی است که تربیت انسان فرهیخته در کنار گسترش علم، باعث شکوفایی اقتصادی مناطق مختلف کشور شده که دانشگاه آزاد نقش مهمی در این شکوفایی داشته است.

سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار پیشرفت و توسعه کشور بوده است

وی ادامه داد: سرمایه قابل توجه دانشگاه آزاد شامل اعضای هیأت علمی و نخبگان، دانشجویان، کارمندان باانگیزه، کارگاه‌ها و تجهیزات مختلف آزمایشگاهی و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گسترده همواره در اختیار پیشرفت و توسعه کشور بوده است.

ملک‌نژاد بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اکنون در حال حرکت به سمت مسأله‌محوری و مأموریت‌محور بودن و خروج از آموزش‌محوری است؛ دانشگاه آزاد باید و می‌تواند یک دانشگاه نسل سوم و کارآفرین باشد تا بتواند مشکلات و معضلات کشور را رصد و چاره‌اندیشی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: تربیت فارغ‌التحصیلانی که در حوزه‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آشنا به مسائل روز باشند و بتوانند برای ادامه مسیر پرافتخار کشور مفید واقع شوند از اهداف مهم دانشگاه آزاد است که خوشبختانه در همین مسیر گام برمی‌دارد.

نظر شما