شناسهٔ خبر: 25658600 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

قلم قرمز روی نام سیدجلال و 2 آبی پوش!

فهرست نهایی تیم ملی کشورمان جهت حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ را ۱۰ بازیکن از لیگ برتر ایران و ۱۴ لژیونر تشکیل می‌دهند. این برای نخستین بار است که در فهرست نهایی بازیکنان اعزامی ایران به جام جهانی، تعداد لژیونرها بیشتر از بازیکنان شاغل در لیگ داخلی ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین به نقل از روزنامه ایران، لیست 24 نفره تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در اردوی ترکیه در حالی روز گذشته از سوی کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی اعلام شد که اسامی اعلام شده، بخصوص نفرات خط خورده برای خیلی از علاقه مندان به فوتبال غیر منتظره بود. فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 4 ژوئن (14 خرداد) به فیفا اعلام خواهد شد. کی‌روش برای این اردو، این نفرات را به تیم ملی دعوت کرده است:

   دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس) محمد رشید مظاهری (ذوب‌آهن)  و امیر عابدزاده (ماریتیمو)
   مدافعان: علی قلی‌زاده (سایپا)، سید مجید حسینی (استقلال)، میلاد محمدی (احمد گروژنی)، محمدرضا خانزاده (پدیده)، مرتضی پورعلی گنجی (السد)، پژمان منتظری (استقلال)، رامین رضاییان (اوستنده) و روزبه چشمی (استقلال)
   بازیکنان میانی: احسان حاج صفی، (المپیاکوس)، کریم انصاری فرد، (المپیاکوس)، مسعود شجاعی(آ اک آتن)، مهدی ترابی (سایپا)، امید ابراهیمی (استقلال) و سعید عزت اللهی (آمکار)
مهاجمان: علیرضا جهانبخش (آلکمار)، سیداشکان دژآگه (ناتین ررگهام فارست)، مهدی طارمی (الغرافه)، رضا قوچان‌نژاد، (هیرنوین)، سامان قدوس، (اوسترشوندس)، سردار آزمون، (روبین کازان) و وحید امیری (پرسپولیس)
بازیکنانی که خط خوردند
از لیست 35 نفره اولیه کی‌روش، 7 بازیکن به نام‌های استیون بیت آشور، احمدعبدالله‌زاده، سروش رفیعی، علی کریمی، امیدنورافکن، سعیدآقایی و محمد انصاری خط خوردند.
لیست انتظار
همچنین سید جلال حسینی (پرسپولیس) وریا غفوری و سید حسین حسینی (استقلال) و کاوه رضایی (شارلوا) در فهرست استندبای یا همان لیست انتظار تیم ملی قرار دارند. این در حالی است که بسیاری انتظار داشتند در این فهرست نام سید جلال و وریا غفوری باشد، اما کی‌روش با خط کشیدن روی نام این بازیکنان بسیار از هواداران پرسپولیس، استقلال و تیم ملی را در بهت فرو برد.
روند حذف شدن سیدجلال
البته خط خوردن سید جلال تا حدودی محتمل به نظر می‌رسید؛ سیدجلال در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی به مرور از ترکیب اصلی تیم ملی خارج شده بود و در واقع از 10 بازی تیم ملی در مقدماتی، تنها در 5 مسابقه فیکس بود و در بازی رفت مقابل چین هم از دقیقه 23 و با مصدومیت پژمان منتظری به‌عنوان تعویض اجباری وارد زمین شده بود. کاپیتان پرسپولیس در 5-6 بازی اخیر تیم ملی جای ثابتی در ترکیب نداشت و در بازی‌های مقابل الجزایر و تونس هم همراه تیم ملی نبود. او در بازی اخیر تیم ملی برابر ازبکستان از نیمه دوم به میدان آمد اما می‌شد حدس زد که دیگر در معادلات کی‌روش چندان جایی ندارد. در نهایت، کی روش که از مدت‌ها قبل روی جوانگرایی تأکید زیادی داشت، نام سید مجید حسینی و خانزاده را در فهرست نهایی قرار داد و ترجیح داد تا از بین با تجربه‌ها، منتظری را به جای سیدجلال ببرد. البته گویا مصدومیت قدیمی حسینی از ناحیه کمر هم در خط خوردن او یا به عبارتی قرار گرفتن نامش در فهرست انتظار تأثیر‌گذار بوده است.
وریا و نفرات سمت راست
وریا غفوری هم با اینکه این بازیکن در بهترین فرم خودش قرار داشت اما کی‌روش ترجیح داده تا از رامین رضاییان در پست دفاع راست بهره ببرد. ضمن اینکه منتظری و خانزاده هم می‌توانند در سمت راست خط دفاعی بازی کنند.
خط خوردن آقای کلین شیت
درون دروازه هم خط خوردن سید حسین حسینی عجیب بود. دروازه بانی که در لیگ رکورد کلین شیت را شکست و در بازی با ازبکستان هم از نیمه دوم به جای امیر عابدزاده به میدان آمد اما در نهایت کی‌روش ترجیح داد تا از عابدزاده و مظاهری به‌عنوان دروازه بان‌های دیگر تیمش در کنار بیرانوند استفاده کند. شاید نیمکت‌نشینی‌های اخیر حسینی در استقلال هم به ضررش تمام شده باشد.
امیر در راه حقیقی؟
تجربه جام جهانی برزیل، باعث می‌شود بازی کردن عابدزاده در روسیه هم اتفاق بعیدی نباشد. ۴ سال قبل، به نظر می‌رسید دروازه‌بان تیم ملی یک نفر از بین رحمان احمدی و دانیال داوری باشد اما در نهایت، کی‌روش تصمیم گرفت علیرضا حقیقی را درون دروازه تیم ملی قرار دهد. حالا هم عابدزاده شانس بازی در جام جهانی را دارد. اگر امیر در روسیه به میدان برود، او و پدرش تبدیل به بیست‌و ششمین پدر و پسری خواهند شد که در جام جهانی بازی می‌کنند.
لژیونرها بیشتر از داخلی‌ها
فهرست نهایی تیم ملی کشورمان جهت حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ را ۱۰ بازیکن از لیگ برتر ایران و ۱۴ لژیونر تشکیل می‌دهند. این برای نخستین بار است که در فهرست نهایی بازیکنان اعزامی ایران به جام جهانی، تعداد لژیونرها بیشتر از بازیکنان شاغل در لیگ داخلی ایران است.
شجاعی در انتظار رکورد
در این فهرست نام مسعود شجاعی هم قرار دارد. او که با سابقه ترین بازیکن تیم ملی است، از سال 2004 تاکنون ملی پوش است. شجاعی در جام جهانی 2006 آلمان به میدان رفت و در جام جهانی 2014 برزیل هم در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و اگر در جام جهانی 2018 روسیه هم بازی کند، به تنها بازیکن تاریخ فوتبال ایران تبدیل خواهد شد که در 3 جام جهانی به میدان رفته است.

نظر شما