شناسهٔ خبر: 25658130 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس اداره تجارت و صنایع هرات:

1500 جواز بازرگانی در "هرات" لغو شد

فارس

خبرگزاری میزان- رئیس اداره تجارت و صنایع هرات اظهار داشت : تعداد 1500 مجوز بازرگانی به دلیل نبود امنیت از سوی بازرگانان لغو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، جمیله بهادری رئیس اداره تجارت و صنایع هرات  با اشاره به افزایش ناامنی در هرات و نبود زمینه های تجارتی در این ولایت و لغو جوازنامه های تجاری در هرات از سوی بازرگانان گفت: در حال حاضر در یک سال اخیر نزدیک به 1500 تن جواز تجاری خود را در هرات لغو کرده اند.

وی بیان داشت که دلایل گوناگون مانند ، ناامنی، دلسردی بازرگانان از نبود زمینه های مناسب کار، وضعیت نابسامان کنونی افغانستان و تنش های سیاسی سبب شده است تا این جوازهای بازرگانی لغو شود.

بهادری همچنان گفت: این روند اگر بدون توجه دولت ادامه پیداکند ممکن است سبب شود کارخانه ها در شهرک صنعتی مسدود و سرمایه گذاران و بازرگانان هرات را به مقصد کشورهای خارجی ترک کنند.

از سوی دیگر جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: در حال حاضر لغو جواز های بازرگانی در هرات ناچیز است و اداره محلی هرات تلاش دارد تا زمینه های خوبی را برای بازرگانان وسرمایه گذاران ایجاد کند.

وی اظهار داشت: نیروهای امنیتی در هرات نیز تلاش دارند تا تامین امنیت بهتر از گذشته باشد و بازرگانان به راحتی در هرات سرمایه گذاری کنند .

مسوولین اداره تجارت و صنایع هرات با اشاره به آینده بهتر برای تجارت در هرات اعلام کردند که تاکنون 30 سرمایه گذار خارجی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این ولایت اعلام کردند.

در حال حاضر بیش از 20 جواز تجارتی برای بازرگانان خارجی در هرات نیز صادر شده است و مسوولین اداره تجارت وصنایع هرات نیز منتظر سرمایه گذاری های انها هستند .

گفته میشود که از چندی پیش ‌آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه و تهدید در هرات افزایش یافته و بازرگانان و شهروندان در هرات نیز از این وضعیت سخت نگران اند ؛ مسوولان در اداره تجارت و صنایع هرات هشدار میدهند که اگر تامین امنیت به درستی صورت نگیرد بازرگانان نیز از این کشور کوچ خواهند کرد.

/انتهای پیام/

نظر شما