شناسهٔ خبر: 25657295 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحولات آفریقا| نیروهای "حفتر" به ورودی‌های "درنه" رسیدند؛ تظاهرات مراکشی‌ها در محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس + تصاویر

R36348/P1361/S8,88,90,92/CT10

صدها شهروند مراکشی با برگزاری تظاهرات در شهر "الدار البیضاء"، انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم،  ارتش ملی لیبی به فرماندهی "خلیفه حفتر" فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی اعلام کرد که اتاق عملیات گروه‌های مسلح در شهر "درنه" در شرق این کشور را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

اتاق عملیات "الکرامه" وابسته به ارتش ملی لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های ارتش ملی لیبی تاسیسات حیاتی و مناطق مسکونی و اماکنی را که غیرنظامیان در آنجا حضور دارند هدف قرار نمی‌دهند و برای جلوگیری از پیامدهای جنگ در درنه، با عناصر مسلحی که تمایل به تسلیم خود دارند، بر مبنای قانون تعامل می‌کنند.

وبگاه "الوسط" لیبی اعلام کرد که بعد از درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش ملی لیبی و عناصر مسلح در غرب شهر درنه، محورهای مختلف نبرد شاهد آرامش نسبی است و نیروهای خلیفه حفتر بعد از تسلط بر چندین نقطه استراتژیک، به ورودی‌های درنه نزدیک شده‌اند.

"ونیس ابوحماده" فرمانده نیروهای ویژه ارتش لیبی اعلام کرد که این نیروها روز دوشنبه گذشته عملیات خود را از "وادی الناقه" آغاز کردند و موفق شدند "وادی بولم" و "وادی جرم" را به کنترل خود در بیاورند.

وی تاکید کرد که نیروهای ارتش نیمی از منطقه "تمسکت" در جنوب غرب درنه را به کنترل خود درآورده‌اند.

رشته کوه‌های صعب العبور "تمسکت" پایگاه اصلی گروه "أنصار الشریعه" وابسته به گروه تروریستی القاعده به شمار می‌رود و عناصر مسلح بعد از حملات ارتش لیبی از این رشته کوه‌ها به داخل شهر درنه گریخته‌اند.

خلیفه حفتر هفتم ماه جاری میلادی (17 اردیبهشت) از آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی شهر درنه در حاشیه دریای مدیترانه از لوث عناصر گروه موسوم به مجلس "شورای مجاهدان درنه" خبر داد.

تظاهرات هزاران مراکشی در محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس

بیش از 10 هزار شهروند مغربی روز یکشنبه با برگزاری تظاهرات در شهر "الدار البیضاء" تصمیم آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس اشغالی را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان در حالی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، شعارهای مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند.

شهروندان مراکشی همچنین خواستار تحریم اسرائیل شده و سکوت و تبانی کشورهای عربی را محکوم کردند.

انتهای پیام/

 

نظر شما