شناسهٔ خبر: 25657188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

حماس:

رژیم صهیونیستی در جنایت جنگی علیه فلسطینیان دست دارد

در پی مخالفت رژیم صهیونیستی با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره حوادث غزه، جنبش حماس بیانیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری تسنیم: به نقل از القدس العربی، جنبش حماس امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مخالفت رژیم اشغالگر صهیونیستی با تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره حوادث نوار غزه بیانگر دست داشتن این رژیم در جنایت جنگی علیه مسلمانان بیگناه است.
"عبداللطیف القانوع" سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای کوتاه گفت که مخالفت اسرائیل با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره حوادث غزه، دال بر وحشی‌گری این رژیم و ادامه کشتار ملت فلسطین و نادیده گرفتن تصمیمات سازمان‌های بین‌المللی است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست اضطراری خود در ژنو، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین تصویب کرد.
این پیش‌نویس خواستار اعزام کمیته حقیقت یاب مستقلی برای تحقیق فوری درباره حوادث غزه شد.

طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه گذشته ۶۴ شهروند فلسطینی به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان راهپیمایی‌های حق بازگشت بزرگ در روز انتقال سفارت آمریکا به قدس و هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین و تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی، به شهادت رسیده و حدود ۳۰۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه روز جمعه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. شهروندان فلسطینی در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند ۱۱ آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

نظر شما