شناسهٔ خبر: 25656476 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شيخ نبيل قاووق: سعودي ها خواهان کابينه جديد بدون حضور حزب الله هستند

عضو شوراي مرکزي جنبش حزب الله: روزهای آینده ثابت خواهد کرد که سعودي ها بسیار ضعیف تر از آن هستند که چنین کاری را صورت دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک؛ شیخ نبیل قاووق ­عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان روز یکشنبه اعلام کرد عربستان سعودی اهداف پیدا و پنهانی دارد و یکی از این اهداف این است که هیچ شخصی از جنبش حزب الله در کابینه جدید لبنان نباشد.
شیخ نبیل قاووق گفت «البته روزهای آینده ثابت خواهد کرد که سعودي ها بسیار ضعیف تر از آن هستند که چنین کاری را صورت دهند.»
وی افزود عربستان تلاش می کند از حضور وزیران فعال و موثر جنبش حزب الله در کابینه لبنان جلوگیری کند. حزب الله مقتدرانه، موثر و همه جانبه در دولت جدید لبنان حضور خواهد داشت زیرا این کشور عرصه و میدان مناسبی برای عربستان سعودي نیست که بخواهد دستاوردهایی علیه مقاومت کسب کند. لبنان و مردم لبنان همچنان با دیکته ها و مطالبات تحمیلی عربستان سهودي مخالفت خواهند کرد.
عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان این سخنان را در مراسم گرامیداشت و تکریم شهید محمد عفیف حمدان که با حضور شماری از علماء، شخصیت های سرشناس و گروه های مردمی برپا شده بود؛ ایراد کرد.
نبیل قاووق تاکید کرد "عربستان سعودي همانگونه که در انتخابات پارلمانی دخالت کرد، امروز نیز در مرحله پس از انتخابات و تشکیل دولت دخالت می کند و دخالت های آنها در امور داخلی لبنان به حد بی سابقه ای رسیده است. سعودي ها در انتخابات پارلمانی لبنان در معرفی نامزدها، ترکیب فهرست های انتخاباتی و خریدن غیرقانونی آراء دخالت کرد و دخالت آنها در امور ساماندهی و تشکیلاتی احزاب لبنانی نیز بر کسی پوشیده نیست. عربستان سعودي امروز نیز برای تشکیل یک فراکسیون پارلمانی برای مقابله با مقاومت، محاصره؛ تضعیف و به تحلیل بردن قدرت آن تلاش می کند."
این مقام بلندپایه جنبش حزب الله لبنان خاطرنشان کرد سیاست عادی سازی روابط سعودی با اسرائیل خطر واقعی برای لبنان است همانگونه که خطری جدی برای فلسطین تلقی می شود. مردم لبنان نخستین زیان کنندگان از بابت معامله قرن بعد از ملت فلسطین هستند به ويژه اینکه این قرارداد خطری برای لبنان از لحاظ ترکیب جمعیتی (دموگرافی)، سیاسی و نظامی قلمداد می شود و در نتيجه ما باید قدرت سیاسی و نظامی خود را برای مقابله با معامله قرن تقویت کنیم. جنبش حزب الله لبنان پس از کسب پیروزی و موفقیت گزینه های آن در انتخابات پارلمانی، پایگاه مردمی و سیاسی قویتری دارد و قدرت و نیروی آن برای مقابله با مخاطرات و حملات (احتمالی) بیشتر و بیشتر شده است.

نظر شما