شناسهٔ خبر: 25656348 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

انتشار گزارش‌هایی درباره تلاش برای ترور اردوغان

دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه و کشور‌های منطقه بالکان به طور مشترک در حال کار برای بررسی گزارش‌ها در خصوص حمله احتمالی به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 شبکه تی‌آر‌تی به نقل از منبعی اعلام کرد دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه و کشور‌های منطقه بالکان به طور مشترک در حال کار برای بررسی گزارش‌ها در خصوص حمله احتمالی به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، هستند.

اطلاعات در خصوص این حمله احتمالی در آستانه سفر اردوغان به بوسنی هرزگوین، که برای یکشنبه برنامه‌ریزی شده است، منتشر شد. دستگاه‌های اطلاعاتی مقدونیه این اطلاعات را از اتباع ترکیه که در این کشور زندگی می‌کنند، به دست آوردند و آن را در اختیار دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه قرار دادند.

بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه، در صفحه توییتر خود نوشت: ما می‌دانیم که محافلی وجود دارند که درباره این موضوع که ما چنین رهبر قدرتمندی داریم، نگران هستند، به همین علت آن‌ها می‌خواهند وی را بکشند. گزارش‌های دائم در مورد حملات برنامه‌ریزی شده علیه او وجود دارد. رجب طیب اردوغان فردی نیست که از تهدید‌ها بترسد و سیاستش را تغییر دهد. کسانی که هنوز این واقعیت را نفهمیده اند، «احمق» هستند.

اردوغان سال ۲۰۱۴ رئیس جمهور ترکیه شد. انتخابات ریاست جمهوری بعدی در ترکیه برای ماه ژوئن برنامه‌ریزی شده است و اردوغان برای دومین دور ریاست جمهوری خود در آن شرکت خواهد کرد.

 

نظر شما