شناسهٔ خبر: 25656272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

از سوی رئیس انستیتو پاستور ایران

معاون تولید و رئیس مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور منصوب شد

صاحب‌خبر - بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران ، دلارام درود را به عنوان معاون تولید انستیتو و رئیس مجتمع تولیدی تحقیقاتی معرفی کرد.
انتخاب درود بعنوان نقطه عطف کیفیت و استاندارد سازی در تولید دارو محسوب می شود.رئیس انستیتو پاستور ایران با این انتخاب گام های موثری در حوزه تولید دارو برداشته است موضوعی که یکی از مشکلات پیش روی حوزه دارویی کشور محسوب می شد.با حضور درود شاهد رشد و توسعه تولید دارویی و کیفی سازی این صنعت خواهیم بود و موانع پیش روی صنعت دارو سازی مرتفع خواهد شد. موضوعی که منجر به سلامت جامعه و نهادینه شدن فرهنگ ارزش گذاری به کیفیت در قبال کمیت داروهای داخلی خواهد انجامید.درود با تجربیات گرانسنگ خود می تواند تحولات اساسی در حوزه تولید دارو ایجاد کند. درود تخصص داروسازی از دانشگاه تهران دارد و تخصص و تعهدش در مسئولیت های گذشته بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران را برآن داشت تا انتخابی تحسین برانگیز انجام دهد. درود کِشتی آسیب دیده داروسازی را ترمیم خواهد کرد و بادبان های این کشتی را بالا خواهد برد و با سرعت مطمئن خواهد توانست در صنعت دارو انقلابی صورت دهد.دکترای تخصصی داروسازی دانشگاه تهران، عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران، سالها مدیریت در کیفیت دارومسئول فنی فراورده های بیولوژیک، مدیریت Q.A انستیتو پاستور ایران از جمله سوابق دلارام درود محسوب می شود.سوابق درود این اطمینان را به کارشناسان حوزه تولید دارو خواهد داد و با این ضریب اطمینان اتفاقات خوب در صنعت داروسازی رقم خواهد خورد.وزیر بهداشت نگاه متفاوتی به انستیتو پاستور ایران بعنوان قطب مهم و کلیدی داروسازی ایران دارد و حضور درود بعنوان بانوی با تجربه در حوزه داروسازی که معاون تولید و رئیس مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور شده است نوید بخش تحولات اساسی در پس این نگاه متفاوت و خاص خواهد بود.بیگلری نگرانی ها و چالش های موجود در صنعت تولید دارو را به خوبی نظاره کرده است و با درک متقابل توانسته است انتخابی درست صورت دهد.
تحقیق و توسعه یکی از ارکان اصلی تولید محسوب می شود که می توان با نگاه ویژه مسئولین شاهد پیشرفت های مهم و اساسی در صنعت داروسازی کشور باشیم.مهمترین ضعف در بحث تولیدات داخلی در کشور، ضعف تحقیق و توسعه است. تحقیق در داروسازی ها باید همگام با دانشگاه های علوم پزشکی باشد. متاسفانه با توجه به وجود حاشیه امن به دلیل فروش داخلی داروها، موتور محرکه داروسازی ها برای تمرکز بیشتر بر تحقیق و توسعه روشن نمی شود که می توان به افزایش فعالیت های حوزه تحقیقی انستیتو پاستور امیدوار بود.یکی از گزینه هایی که برای صادرات حوزه زیست فناوری برای کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی وجود دارد، رعایت استانداردها و تولید محصول با کیفیت بالا است. درود می تواند در راستای افزایش کیفیت داروهای داخلی نقش مهمی را ایفا کند. با انتصاب درود تکاپو و پویایی در مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور شکل خواهد گرفت و تولید دارو با چاشنی استاندارد سازی رونق خواهد گرفت‌.

نظر شما