شناسهٔ خبر: 25656206 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

تعلل محیط زیست در ارائه لایحه حمایت از حقوق حیوانات

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس از تعلل سازمان محیط زیست در ارائه لایحه حمایت از حقوق حیوانات به مجلس انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس از تعلل سازمان محیط زیست در ارائه لایحه حمایت از حقوق حیوانات به مجلس انتقاد کرد.

کاظم دلخوش اباتری با انتقاد از تعلل محیط زیست در ارائه لایحه حمایت از حقوق حیوانات به مجلس، گفت: چندین سال از تدوین این لایحه می‌گذرد و سازمان محیط زیست هنوز آن را به مجلس ارائه نکرده است بنابراین تقاضا داریم این سازمان رفع مشکلات و ارائه آن به مجلس را در دستور کار قرار دهد. نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه شمار حیوان‌آزاری‌ها در کشور زیاد نیست تعیین تکلیف لایحه حمایت از حقوق حیوانات را در کاهش حیوان آزاری‌ها موثر دانست و گفت: حیوان آزاری در کشور جرم انگاری نشده بنابراین نیاز است به قانون تبدیل شود تا هیچ فردی حق تعدی و تجاوز به حقوق حیوانات را نداشته باشد.

او با تاکید بر لزوم برخورد جدی و قاطع با عاملان حیوان‌آزاری به خانه ملت گفت: با متعدیان به محیط زیست باید قاطعانه برخورد کرد البته رفع ریشه‌یی معضل حیوان آزاری نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب و تعیین تکلیف لایحه حمایت از حقوق حیوانات است از سویی باید با متعدیان به محیط زیست و افرادی که اقدام به حیوان‌آزاری می‌کنند نیز باید قاطعانه برخورد کرد. نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم، با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست باید حمایت بیشتری از حیوانات ولگرد و بی‌سرپرست داشته باشد، اظهار کرد: بطور قطع با اختصاص فضاهایی مناسب برای نگهداری از حیوانات ولگرد از آزار و اذیت آنها و از سویی انتشار برخی بیماری‌ها جلوگیری می‌شود.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، افزود: حیوان آزاری تنها با جرم انگاری رفع نخواهد شد و باید در کنار رفع خلاء‌های قانونی زشت و ناپسند بودن حیوان آزاری از دوران کودکی به کودکان آموزش داده شود و از سویی فرهنگ‌سازی مناسب در دستور کار رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما قرار گیرد.

 

 

نظر شما