شناسهٔ خبر: 25656155 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

محمدیان در دیدار رمضانی با نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی:

تاثیرگذاری تشکل‌های دانشجویی در حرکت کلی انقلاب اسلامی مؤثر است

جمعی از نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی به همراه تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های تهران به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دیدار و به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی و جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های تهران عصر روز شنبه 29 اردیبهشت ماه با حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دیدار و ضمن بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌ نظرات خود درباره‌ی مسائل علمی و دانشگاهی و همچنین موضوعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور، خواستار انتقال دیدگاه‌ها و نظراتشان به رهبر معظم انقلاب شدند.

حجت‌الاسلام محمدیان در این نشست که حدود دو ساعت به طول انجامید، با بیان اینکه رحمت الهی شامل کسانی می‌شود که قدر خود را بدانند و منزلتی که خداوند به آنها عنایت کرده است را بدانند، گفت: رحمت عام شامل همه می‌شود، منظور رحمت خاص خداوند است. رحمت خاص خداوند مخصوص کسانی است که جایگاه و موقعیتی که خداوند به آنها داده است را خوب بشناسند. انسان اگر بداند در چه موقعیتی قرار دارد و از آن خوب استفاده کند، خداوند همه صفحات زندگی را مانند باند پرواز برای او قرار می‌دهد که انسان بتواند در هر جا که هست اوج بگیرد. اینکه انسان در کجا قرار دارد همان باند پرواز است که انسان می‌تواند اوج بگیرد.

وی در ادامه این نشست دانشجویی افزود: کاری که شیطان می‌کند انسان را کوچک و حقیر می‌کند و انسان را مشغول جنبه‌های مادی و خاکی و حیوانی می‌کند. انسان که کوچک می‌شود به خیلی چیزها قانع می‌شود و در نقطه مقابل پیامبران آمده‌اند تا این را به انسان‌ها یاد دهند که انسان مقام بالاتری دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خطاب به دانشجویان حاضر در این نشست گفت: موقعیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها از جهت اهمیت و تاثیرگذاری  فوق آن مقداری است که تصور می‌کنید. شما موقعیت ویژه‌ای دارید و این موقعیت شما می‌تواند در حرکت کلی انقلاب اسلامی و این نظام مؤثر باشد. از جنبه دیگر بنگرید، اگر موقعیت شما در دست افراد ضدانقلاب بود، چقدر می‌توانستند از این موقعیت استفاده کنند.

در این دیدار 11 تن از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، آقایان:
- حسین اخگرپور، نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
- اسماعیل کوهی مقدم، نماینده دفتر تحکیم وحدت
- محمدرضا گلرو مفرد، نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
- پیام مرادی، نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
- محمدجواد معتمدی نژاد، نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی
- محمدعلی واردی، نماینده بسیج دانشجویی
- متین منتظمی، نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
- ابوالفضل مظاهری، نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
- محمدامین سردارآبادی، نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی

و خانم‌ها:
- معصومه زورمند، دفتر تحکیم وحدت
- محمدپور، بسیج دانشجویی

به مدت حدود دو ساعت دیدگاه‌ها و دغدغه‌های جامعه‌ی دانشجویی را بیان کردند.

 

نظر شما