شناسهٔ خبر: 25656141 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رسانه‌ای که خود را به کانون قدرت متصل کند، بازنده است

گروه اجتماعی - سرپرست خبرگزاری ایرنا مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه در رسانه‌های کشور بی‌طرفی معنا ندارد، تصریح کرد: رسانه ای که خود را به کانون قدرت متصل کند، بازنده است.

صاحب‌خبر -

رسانه‌ای که خود را به کانون قدرت متصل کند، بازنده است

به گزارش ایکنا از مازندران، حسن فلاحتی سرپرست خبرگزاری ایرنا مازندران در دومین جلسه کمیته توسعه رسانه‌ای کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با حضور واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای اتاق فکر توسعه و تعالی استان مازندران و برخی رسانه‌های دغدغه‌مند در توسعه استان در دفتر این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به اینکه در مازندران برخی از رسانه‌ها به نفع جریان‌های خاص قلم می‌زنند که شایسته نیست، گفت: رسانه‌ها با بررسی نقاط قوت و ضعف مازندران در راه رسیدن به توسعه به آسانی می توانند تاثیرگذار باشند. 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها افکار عمومی را در اختیار دارند، اظهار کرد: افکار عمومی پیشتیبان رسانه‌ها هستند و نباید رها شوند و باید منافع جمعی را به منافع کانون‌های قدرت ترجیح دهند. 
سرپرست خبرگزاری ایرنا مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه در رسانه‌های کشور بی‌طرفی معنا ندارد، تصریح کرد: رسانه ای که خود را به کانون قدرت متصل کند، بازنده است. 
فلاحتی با بیان اینکه در مازندران رسانه‌ها عمدتا جایگاه خود را درست تشخیص نداده‌اند، گفت: اگر رسانه‌ها به جایگاه خود واقف باشند، به طور قطع پایگاه‌های قدرت حد و مرز خود را می شناسند. 
وی با اشاره به اینکه در کنار هم نبودن رسانه ها موجب شده تا مهارکردن آنها آسان باشد، گفت: این کمیته می تواند بسیاری از این مشکلات را برطرف کند. 
این فعال رسانه ای با بیان اینکه عدم آموزش مناسب به خبرنگاران یکی دیگر از مشکلات بخش رسانه‌ای در مازندران است، افزود: در مازندران نقاط مشترکی وجود دارد که رسانه‌ها می توانند در آن ورود کنند. 

در ادامه واحد عبدالهیان رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه رسانه‌های مازندران با هر نوع تفکری می‌توانند در کمیته توسعه رسانه‌ای حضور پیدا کنند، گفت: هر رسانه می تواند ضمن حفظ مواضع اصولی خود، از زاویه نگاه خود به مباحث توسعه‌ای توجه کند و در فرآیند هم اندیشی در توسعه استان سهیم و نقش آفرین باشد. 
وی با بیان اینکه رسانه متعهد، باید تنها رسالت خود را انجام دهد و در قید و بند تامین منافع شخصی نباشد، تصریح کرد:برخی نگران بودند که با راه‌اندازی این کارگروه و حضور در کمیته رسانه‌ای، تریبون اشخاص شویم در حالیکه به هیچ عنوان اینگونه نیست و از طرفی رویکرد خود فرد و رسانه است که زمینه سوءاستفاده از جایگاه رسانه را مسدود می کند. 
رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با اشاره به اینکه از تصمیمات کارشناسی شده باید دفاع کرد، گفت: هر نوع تصمیمی باید جامعه پذیر باشد و تبیین این موضوع به عهده رسانه ها است. 

اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران تریبون هیچ گروهی نیست
عبدالهیان با بیان اینکه اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران تریبون هیچ گروهی نیست، اظهار کرد: از این ظرفیت باید به گونه‌ای استفاده شود تا در دولت‌های مختلف امکان بهره گیری از ظرفیت انباشته فکر تولیدی، فراهم شود. 
وی با اشاره به اینکه کمیته رسانه در جایگاه تصمیم گیری به جای مدیران نیست و هدفش کمک به بهبود تصمیم‌گیری ها است، افزود: باید به واسطه کارکرد خوب خود، در مسائل مختلف اثرگذار باشیم. 
مدیران باید به کارگروه توسعه رسانه ای توجه کنند
افشین ایمانی سرپرست خبرگزاری رسا نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در ابتدا باید دید این کارگروه چه پشتوانه‌ای دارد، گفت: اگر بر روی موضوعات مختلف وقت گذاشته و مشاوره دهیم و مدیری به آن توجه نکند تلاشمان فایده‌ای نخواهد داشت. 
وی با بیان اینکه در نگاه دیگر باید دید منافع این کارگروه برای رسانه‌ها چیست، تصریح کرد: جای یکی از نماینده‌های خبرگزاری های تخصصی در این کارگروه خالی است. 
ضمانت اجرایی کارگروه توسعه رسانه ای، عیار تاثیرگذاری آن است 
محسن هدایتی مدیرمسئول سایت خزرنما نیز در این جلسه با اشاره به این که باید در کمیته توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران از رسانه‌های قوی بهره گرفت، اظهار کرد: ضمانت اجرایی این کارگروه عیار تاثیرگذاری آن است. 
وی افزود: خروجی علمی فارغ از توجه به جناح می تواند برای توسعه مازندران به وسیله رسانه ها تاثیرگذار باشد. 
معیار حضور برخی از رسانه‌‌ها به عنوان اعضای اصلی باید برای دیگر رسانه ها مشخص شود
محمد درخشنده سرپرست خبرگزاری ایلنا نیز در این نشست با اشاره به اینکه امیدوارم نشست رسانه‌های مازندران در کنار یکدیگر ادامه داشته باشد، گفت: متاسفانه بسیاری از افراد قلم خود را به راحتی می فروشند و امیدواریم این کمیته به این نکته مهم پایبند باشد. 
وی با اشاره به اینکه پیشنهاد می شود در هر جلسه دو کارشناس از حوزه های مختلف حضور داشته باشند، تصریح کرد: معیار حضور برخی از رسانه‌‌ها به عنوان اعضای اصلی باید برای دیگر رسانه ها مشخص شود تا ابهامی ایجاد نشود. 
امکانات برخی رسانه‌ها می تواند خرج توسعه مازندران شود
سیدمحمد حسین هاشمی نسب سرپرست روزنامه ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه تمامی رسانه‌ها به دنبال آن هستند تا به مازندران کمک کنند، اظهار کرد: حضور یا عدم حضور برخی از رسانه ها در میان اعضای اصلی برای برخی از رسانه‌ها ایهام آور است. 
وی با بیان اینکه امکانات برخی رسانه‌ها می تواند خرج توسعه مازندران شود، تصریح کرد: با وجود زمان اندکی که وجود دارد باید برای حضور رسانه‌ها در این کمیته معیار مشخصی در نظر گرفته و سازوکار آن مشخص شود. 
عالین نجاتی مدیرمسئول سایت عبارت نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه معیار حضور رسانه‌ها باید در کمیته توسعه رسانه‌ای مشخص شود، گفت: سوژه های مشترکی در موضوع توسعه استان در میان رسانه‌ها وجود دارد که با بررسی کارشناسی می توان در رسانه‌ها بر روی آن جریان سازی کرد.

به گزارش ایکنا دومین جلسه کمیته توسعه رسانه‌ای کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با حضور واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران و رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای اتاق فکر توسعه و تعالی، افشین ایمانی سرپرست خبرگزاری رسا، محمد درخشنده سرپرست خبرگزاری ایلنا، سید محمدحسین هاشمی نسب سرپرست روزنامه ایران، عالین نجاتی مدیرمسئول سایت عبارت، محسن هدایتی مدیرمسئول خزرنما، حسن فلاحتی سردبیر خبرگزاری ایرنا، علی پاداشی سردبیر خبرگزاری ایکنا، زهرا باغبانی نماینده خبرگزاری مهر و سیداحمد حسینی سردبیر خبرگزاری ایسنا مازندران در دفتر خبرگزاری ایرنا برگزار شد و در پایان این جلسه مقرر شد در نشست آینده آئین نامه پیشنهادی کمیته توسعه رسانه ای از سوی مدیران مورد بررسی قرار گرفته و با رفع ابهامات به تصویب برسد. همچنین با توجه به تاکید اعضاء بر ضرورت حضور اغلب رسانه های استان با گرایش های فکری مختلف در کمیته رسانه، مقرر گردید شیوه های مشارکت همه اصحاب رسانه مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما