شناسهٔ خبر: 25656106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان| طرح جامع گردشگری همدان تدوین می‌شود

R41405/P1361/S6,75/CT1

رئیس مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان گفت: طرح جامع گردشگری همدان توسط مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر تدوین می‌شود.

صاحب‌خبر -

حمید بادامی نجات در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با تشریح آخرین وضعیت جشنواره شهروندان برگزیده همدان اظهار داشت:مرحله ثبت نام و تکمیل پرونده جشنواره شهروندان برگزیده به پایان رسیده است و جمعا  بیش از 850 نفر ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه پس از ارزیابی اولیه تعداد افراد راه یافته به مرحله دوم ارزیابی به 602 نفر کاهش یافت افزود: پس از بررسی پرونده‌ها توسط دبیرخانه تعداد افراد راه یافته به مرحله سوم به 300 نفر و در نهایت با نظر کمیته داوری و در نظر گرفتن ملاک‌های مربوط  به شرکت در جشنواره تعداد افراد راه یافته به مرحله نهایی به 180 نفر کاهش یافته است.

رئیس مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: در حال حاضر برای کسب نتیجه  6 جلسه کمیته داوری برگزار شده و امتیازات برخی اقشار  نیز داده شده است .

وی با بیان اینکه  به احتمال زیاد اسامی افراد برگزیده تا اواسط خردادماه امسال اعلام می‌شود ابراز کرد: بنابر تصمیم شورای سیاست گذاری جشنوارهف  برای اجرای با شکوه این برنامه قرار است اختتامیه  این مراسم همزمان با یکم شهریورماه، روز همدان  برگزار شود.

بادامی نجات درباره دیگر اقدامات مرکز مطالعات شورای شهر همدان عنوان کرد: در حال حاضر علاوه بر طرح بهنام و سند آموزش شهروندی، طرح سند شهر دوست دار کسب و کار با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی اشتغال در همدان در حال تدوین است تا ساز و کارها و مقدمات لازم برای اجرای این طرح در شهر فراهم شود.

وی با تاکید براینکهسیاست ما در مرکز مطالعات شورای شهر تدوین سندهایی است که شهر به آن احتیاج دارد افزود: مطالعات طرح جامع گردشگری همدان نیز  در حال نگارش است.

رییس مرکز مطالعات شورای اسلامی همدان گفت: مادر این مرکز با حداقل هزینه‌ها اما با مدیریت خوب و بهره‌وری بالا  اسناد مورد نیاز شهر را تهیه می کنیم  به گونه‌ای که در سال گذشته تنها برای تمام هزینه‌های خود 100 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم.

وی درباره اینکه چه ضمانت اجرایی برای اجرای اسناد تهیه شده توسط شورای شهر وجود دارد ابراز کرد: وظیفه ما سیاستگذاری و نظارت است اما در کنار همین موضوع همانند "طرح بهنام" یا "آموزش شهروندی" یک نفر را مشخص می‌کنیم تا نظارت لازم را بر حسن اجرای این اسناد در شهرداری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون های  مختلف مرکز مطالعات شورا در حال ارائه طرح‌های مختلف هستند و علاوه بر این طرح‌های ارجاعی به این مرکز را نیز بررسی می‌کنند اظهار داشت: علاوه بر نکات ذکر شده در شورای عالی استان‌های کشور به دنبال اصلاح قوانین دست و پاگیر شوراها و شهرداری‌ها هستیم تا این گونه کار شوراها بهتر پیش رود.

انتهای پیام/ع/ش

نظر شما