شناسهٔ خبر: 25656030 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

میز سیاست

صاحب‌خبر -

برخی هنوز دنبال انتقام‌گیری از دولت و
 رأی مردم هستند
ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که رفتاری که ایران در پیش گرفته منطقی است، گفت: علی‌القاعده با توجه به این‌که کشورهای اروپایی تا این لحظه از برجام خارج نشده‌اند و اعلام حمایتی هم از آمریکا نکرده‌اند، ایران هم باید با همین کشورها در برجام باقی بماند.
جواد امام درباره خروج آمریکا از برجام و رفتار ایران در برابر این بدعهدی گفت: رفتار ایران کاملا هوشمندانه و عاقلانه بود. با توجه به عدم خروج اروپا از این توافقنامه ایران باید مسیری را که تاکنون طی کرده، ادامه دهد تا مشخص شود کسی که در این میان بدعهدی کرده ایالات متحده است.
مدیرعامل بنیاد باران با بیان این‌که رفتاری که ایران در پیش گرفته منطقی است، گفت: علی‌القاعده با توجه به این‌که کشورهای اروپایی تا این لحظه از برجام خارج نشده و اعلام حمایتی هم از آمریکا نکرده‌اند، ایران هم باید با همین کشورها در برجام باقی بماند.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که بعد از خروج آمریکا از برجام جریان‌های تندرو و مخالف دولت با جوسازی و خبرسازی، بحث عدم کفایت آن را مطرح می‌کنند، این رفتارها برای چیست، گفت: تندروها به خاطر ناکامی که در انتخابات گذشته داشتند، همواره به دنبال انتقام‌گیری از دولت و رأی مردم هستند.
دولت را تقدیس نمی‌کنیم
ایسنا نوشت: غلامحسین کرباسچی در نشست حزب کارگزاران سازندگی خراسان رضوی با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی تنها نمونه حکومت دینی در جهان است، اظهار کرد: ایام ماه رمضان صرف‌نظر از جنبه‌های عبادی و معنوی آن ‌که برای همه مشخص است، یک تجربه بیرون رفتن از خود و ازخودگذشتگی برای ما است. در 40‌سال اخیر نیز عمده نارسایی‌ها و گرفتاری‌ها به خودمحوری و استبداد رأی ما باز می‌گردد، درواقع اگر به ماه رمضان به‌عنوان یک مناسک نگاه نشود، تمرینی برای عبور از خود است.
وی ادامه داد: در بعد نظری نیز بسیاری به این نتیجه رسیده‌اند که حیات معنوی و نگاه دینی نمی‌تواند جامعه بشری را به خوبی اداره کند. حتی برخی متفکران مدعی هستند که دنیای امروز پایان حیات معنوی است. اما امام در یک چنین شرایطی جرأت کرد و این تجربه را در ایران با همه مشکلات پیاده کرد. امروز این معنا دغدغه ذهنی همه ما است که آیا می‌توانیم این تجربه را با موفقیت به جهان ارایه کنیم؟ در این مسیر باید توجه داشت مشکلات و معضلات به همه ما بازمی‌گردد و دولت نمی‌تواند و در توان آن هم نیست که به همه این مسائل رسیدگی کند. تک‌تک افراد جامعه و به‌خصوص اهل عقل و اهل سیاست و نیروهای کیفی جامعه در این مسیر تأثیرگذار هستند.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان این‌که خیلی از مشکلات مربوط به این دولت نیست، گفت: به‌عنوان نمونه رئیس دولت قبل در بالادست یک استان برای به دست آوردن رأی اجازه ایجاد 2هزار تا 3هزار باغ را داده، درحالی‌که در پایین‌دست منابع محدود است. ما نباید این وضع را نیز نادیده بگیریم.
کرباسچی افزود: ما از انتخاب دکتر روحانی پشیمان نیستیم؛ آن هم به این دلیل که اگر دیگران رأی می‌آوردند، کارهایی که می‌خواستند بکنند را انجام می‌دادند؛ البته ما این دولت را تقدیس نمی‌کنیم، اما به‌عنوان نمونه این واقعیت در حوزه بین‌المللی وجود دارد که در تاریخ این کشور، این منطقه و دنیا نظیر نداشت که یک کشور جهان سوم و درحال توسعه با یک برخورد دیپلماتیک بتواند صف مجموعه‌ای از ابرقدرت‌ها را از هم جدا کند. این اتفاقی است که در این دولت رخ داده است. اتفاقات بعد از برجام نیز برای کشور تاریخی است. همین که در این دولت جلوی بسیاری از ضایعات مانند موسسات مالی اعتباری گرفته می‌شود، امر مثبتی است.

برچسب‌ها:

نظر شما