شناسهٔ خبر: 25655798 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

33 سال پیش در چنین روزی

درگیری شدید در بیروت

خبرگزاری ها از بیروت گزارش دادند شبه نظامیان شیعه امل و چریک های فلسطینی روز گذشته به شدت با یکدیگر درگیر شدند به طوری که پیش از این سابقه نداشت.

صاحب‌خبر -

رخدادهای 31 اردیبهشت 64

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: انقلاب فرهنگی یعنی خارج ساختن دانشگاه از جولان نیروهای غریبه با انقلاب و سپردن آن به دست نیروهای مومن و متعهد.

 

  • موسوی: نهادها به عنوان پاسداران اصلی انقلاب اسلامی باید مورد حمایت قاطع دولت و مردم قرار بگیرند.

 

  • مجلس کار بررسی لایحه تاسیس وزارت صنایع سنگین را آغاز کرد.

 

  • درگیری های دیروز بیروت 62 کشته و 270 مجروح برجای گاشت.

 

تاکید آیت الله خامنه ای بر ادامه انقلاب فرهنگی

حجت الاسلام غروی نماینده آیت الله منتظری در دانشگاه تبریز به اتفاق اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: حرکت انقلاب فرهنگی امروز همان هدفی را که در روز انقلاب فرهنگی دنبال می کرد دنبال می کند و دانشگاه باید مکانی برای ساختن افرادی که دانش و توانایی اداره بخش های انقلاب را داشته باشند. باشد.

رئیس جمهور با اشاره به علل وقوع انقلاب فرهنگی افزود: انقلاب فرهنگی یعنی خارج ساختن دانشگاه از جولانگاه نیروهای غریبه با انقلاب و سپردن آن به دست نیروهای مومن و متعهد برای کسب تخصص های لازم مطابق معیارهای انقلاب اسلامی.

آیت الله خامنه ای افزود: انقلاب فرهنگی به سمت یکپارچگی دانشگاه ها و استقرار جو اسلامی در دانشگاه ها پیش می رود ولی امروز گروهی برای تشنج آفرینی در دانشگاه ها کوشش می کنند و دانشجویان متعهد و مومن باید در برابر این تشنج آفرینی ها بایستند و قاطعانه برخورد کنند.(1)

 

موسوی: نهادها باید مورد حمایت قاطع قرار بگیرند

گردهمایی یک روزه بررسی رسالت انجمن های اسلامی در شرایط کنونی دیروز با حضور نخست وزیر و گروهی از اعضای انجمن های اسلامی وزارتخانه ها و موسسات دولتی در دانشگاه تهران برگزار شد.

مهندس موسوی در این گردهمایی گفت: قدرت های استکباری و مخالف اسلام همیشه در تلاش بودند که تشکیلات نهادهای انقلاب اسلامی را از درون موریانه وار بپوسانند.

وی افزود: یکی از دلایل نابودی رژیم سابق فسادی بود که تشکیلاتش را از درون پوسانده بود و استکبار جهانی سعی می کند زمینه های همان فساد را در ادارات ما پیاده کند و ادامه دهد و اگر ما ارتباط خود را از طریق همین تشکیلات انجمن های اسلامی در ادارات از دست بدهیم ارتباط خود با مردم را نیز از دست خواهیم داد.

نخست وزیر تاکید کرد: اگر مسلمانان در نظام اجرائی ما صحنه را خالی کنند اینطور نیست که صحنه خالی بماند بلکه گروهک ها و عوامل قدرت های شیطانی جایگزین آنها خواهند شد لذا ضرورت داد که نهادها به عنوان پاسداران اصلی انقلاب اسلامی مورد حمایت قاطع مردم و دولت قرار بگیرند.(2)

 

بررسی لایحه تاسیس وزارت صنایع سنگین در مجلس

مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه علنی داد.

در نشست امروز مجلس لایحه تاسیس وزارت صنایع سنگین با حضور اعضای شورای نگهبان مطرح شد. یک فوریت این لایحه قبلا در مجلس به تصویب رسیده بود.

سید رضا هاشمی مخبر کمیسیون صنایع و معادن با ارائه توضیحاتی درباره این لایحه گفت: لایحه تشکیل وزارت صنایع سنگین طی جلسات متعددی با حضور نمایندگان و کارشناسان وزارتخانه های صنایع، معادن و فلزات، صنایع سنگین و برنامه و بودجه مورد رسیدگی قرار گرفت و در نتیجه در جلسه 25 اردیبهشت گذشته با اصلاحاتی در کمیسیون به تصویب رسید. بررسی این لایحه با اظهارات موافقان و مخالفان تشکیل وزارت صنایع سنگین در نشست امروز مجلس پیگیری شد و کار ادامه بررسی به جلسات آتی مجلس موکول شد.(3)

 

درگیری شدید شبه نظامیان امل و فلسطینی در بیروت

خبرگزاری ها از بیروت گزارش دادند شبه نظامیان شیعه امل و چریک های فلسطینی روز گذشته به شدت با یکدیگر درگیر شدند به طوری که پیش از این سابقه نداشت در همین حال بیست و سومین روز پیاپی درگیری بین شبه نظامیان مسلمان و مسیحی حوالی خط سبز بیروت ادامه یافت. به گزارش اسوشیتدپرس به نقل از پلیس لبنان درگیری های دیروز بیروت حداقل 62 کشته و 270 مجروح بر جای گذاشت که تنها 2 کشته آن مربوط به درگیری شبه نظامیان مسلمان و مسیحی بود و همه کشته ها و مجروحان مربوط به درگیری فلسطینی ها و املی ها بود. یونایتدپرس تعداد مجروحان را 282 نفر مخابره کرده است. رادیو صدای مسیحیان لبنان نیز تعداد کشته های دیروز را 96 نفر اعلام کرد. سخنگوی امل اعلام کرد درگیری ها پس از آن که نیروهای فلسطینی در اردوگاه فلسطینی صبرا به روی سرنشینان یک جیپ امل آتش گشودند شروع و گسترش یافت.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 31 اردیبهشت 64، ص 3
2. اطلاعات، 31 اردیبهشت 64، ص 2
3. کیهان، 31 اردیبهشت 64، ص 1 و 2
4. کیهان، 31 اردیبهشت 64، ص 1 و 20

انتهای متن/

نظر شما