شناسهٔ خبر: 25655488 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

رئیس‌جمهوری با روی خوش ملی‌پوشان فوتبال را بدرقه کرد

روحانی: گل زدن تنها فاکتور موفقیت نیست

سلطانی‌فر: مراکش را ببریم، با اقتدار جلو می‌رویم کی‌روش: تلاش می‌کنیم با دست پر برگردیم مسعود شجاعی خطاب به رئیس‌جمهوری: شما پدر معنوی بازیکنان هستید

صاحب‌خبر -

شهروند| آیین تقدیر از اعضای تیم ملی فوتبال طبق هماهنگی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود،‌ روز گذشته در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. در این مراسم  اعضای کادر فنی و تمام بازیکنان تیم ملی حتی هفت بازیکنی که روز گذشته از لیست خط خوردند هم حضور داشتند. در حاشیه این دیدار رئیس‌جمهوری  از کی‌روش و اوسیانو کروز به عنوان نماینده کادر فنی و مسعود شجاعی،‌ پژمان منتظری،‌ اشکان دژاگه، کریم انصاری فرد،‌ پژمان منتظری،‌رضا قوچان نژاد و علیرضا بیرانوند به نمایندگی از بازیکنان تجلیل کرد و ده سکه بهار آزادی هم به آنها هدیه داد. این در حالی است که  دولت هنوز پاداش ویژه صعود به جام جهانی را ( حواله واردات خودرو) به اعضای تیم ملی نداده است. در حاشیه مراسم دیروز حسن روحانی از تیم داوری ایرانی حاضر در جام جهانی یعنی علیرضا فغانی،‌ محمدرضا منصوری و رضا سخندان هم تقدیر کرد و به آنها هم ده سکه بهار آزادی هدیه داد. همچنین مدیران فدراسیون فوتبال و کی‌روش برای قدردانی از حمایت‌های حسن روحانی،‌ پیراهن شماره 12 ایران را به رئیس‌جمهوری اهدا کردند.
روحانی: با تیم‌های بزرگتری
در گذشته بازی کردیم
دکتر حسن روحانی در دیدار با بازیکنان و مربیان تیم ملی و مدیران فدراسیون فوتبال گفت: «بسیار خوشحالم که امروز در مراسم بدرقه تیم ملی از طرف مردم ایران حضور دارم.  از همه عزیزانی که برای صعود به جام جهانی تلاش کردند به ویژه آقای کی‌روش تشکر می کنم. باعث خوشحالی است که در این دوره با اقتدار صعود کردیم. همه چیز به هماهنگی ما و استفاده از فرصت ها و توکل به خدا ارتباط دارد. قلب وقتی به خدا توکل می کند آرامش می‌گیرد. باید همه سعی خود را انجام بدهید بهترین نتیجه کسب شود و به خاطر آمادگی و آموزشی که تا به الان بوده اعتقاد داریم می توانیم خوش بدرخشیم».
دکتر روحانی در ادامه گفت: «باید طوری بازی کنیم که سربلند بیرون بیاییم حتی اگر پیروز زمین نباشیم.‌ آن چیزی که مردم از شما می خواهند این است که همه تلاش خود را برای کسب موفقیت انجام دهید و مطمئن باشید دعای خیر مردم نیز پشت سرتان خواهد بود. این بازی ها بسیار مهم است چون میلیاردها تماشاگر از سراسر جهان دارد.‌ کشور ما همیشه نامش در جهان پرآوازه بوده و کشور ما، کشور با عظمتی است. ما همیشه سعی کردیم خواسته های ورزشکاران برطرف شود. نباید نگاه کنیم در گروه سختی در جام جهانی قرار داریم چون اتحاد بازیکنان مهم است؛ ما با تیم‌های بزرگتر هم در گذشته بازی کردیم، امیدوار هستیم که با دست پر برخواهید گشت. با توجه به آموزش، تلاش، کوشش و روحیه بالای شما، موفقیت و پیروزی دور از دسترس نیست».
دکتر روحانی افزود: «موفقیت تنها پیروزی در برابر یک تیم نیست و اینکه در یک بازی گل بزنیم و یا گل نخوریم، تنها فاکتورهای موفقیت نیست. ممکن است تیمی در یک بازی برنده شود ولی بازی طرف مقابل برای میلیاردها بیننده یک موفقیت و پیروزی واقعی لحاظ شود. موفقیت و بازی خوب شما بسیار اهمیت دارد  میلیاردها نفر در سراسر جهان بازی شما را به عنوان نمایندگان کشوری با عظمت، با فرهنگ و دارای تاریخ کهن و پرافتخار تماشا می‌کنند و تلاش و بازی خوب شما یکی از ویژگی هایی است که می تواند غرور ملی ما را ارتقا داده و نام ایران را که همیشه پرآوازه بوده، پرآوازه تر و پرافتخارتر کند. شما در ماه مبارک رمضان عازم مسابقات مهم جام جهانی هستید و اولین بازی تیم ملی کشورمان در روز عید فطر برگزار می‌شود. این تقارن های مبارک را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم در این عید بزرگ، شما عیدی مضاعفی به ملت ایران بدهید».
برای تداوم موفقیت تلاش‌تان را به کار بگیرید
رئیس‌جمهوری در ادامه صحبت‌های خود گفت: «خیلی توجه خودتان را صرف این موضوع نکنید که تیم مقابل شما چه تیمی است، اراده شما از هر عاملی قوی تر است و تلاش کنید با اتحاد و استفاده از همه توانمندی ها و تجربیات خود برای کشورمان موفقیت و افتخار کسب کنید. پیروزی همواره در همه صحنه ها و برای همه شیرین است و پیروزی در صحنه ملی و برای یک ملت در سطح فعالیت‌های ملی، شیرین تر و خوشحال کننده تر است. در ورزش نیز پیروزی باعث خوشحالی جمعی یک ملت است و در میان ورزش‌های مختلف، فوتبال جایگاه ویژه‌ای بین همه ملت‌ها و مردم دنیا دارد و شما نیز از روزی که فعالیت در عرصه فوتبال را انتخاب کردید، می‌دانستید بار سنگینی بر عهده دارید و هر موفقیت شما تا چه اندازه در روحیه مردم موثر است.»
دکتر روحانی همچنین تاکید کرد: «زمانی موضوع صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به رقابت‌های جام جهانی یک آرزو و موفقیت بزرگ به حساب می آمد، اما امروز شاهدیم که تیم ملی فوتبال ایران مقتدرانه به رقابت‌های جام جهانی صعود کرده که این باعث خوشحالی همه ملت ایران شده و باید همه تلاش خود  را برای تداوم این موفقیت به کار بگیرید.»
تشکر از وزیر ورزش
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه «شانس موضوعیتی در موفقیت‌ها ندارد»، تصریح کرد:« همه موفقیت ها و دستاوردها به توجه به خداوند، هماهنگی و استفاده صحیح از فرصت‌ها بستگی دارد. وقتی قلب متوجه خداوند شود، روح انسان نیز توانمندی لازم را برای کسب موفقیت خواهد یافت. درست است که در هر فعالیتی مثل فوتبال آمادگی‌های لازم مثل آمادگی جسمانی و تمرین و تمرکز و تاکتیک بسیار مهم است، اما جسم و روح در هر فعالیتی شریک هستند و توجه به خداوند در کنار آمادگی و برنامه‌ریزی، از عوامل مهم موفقیت هستند. هر زمان  در بخش ورزش کشور نیاز به حمایت یا اقدامی از جانب رئیس‌جمهوری بوده ، به فوریت انجام گرفته و از وزیر پرتلاش ورزش نیز برای حمایت‌ها و تلاش‌هایش تشکر می کنم.»
سلطانی‌فر: مراکش را ببریم
مابقی راه را با اقتدار جلو می‌رویم
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان  صحبت‌های کوتاهی در حاشیه دیدار اعضای تیم ملی با رئیس‌جمهوری انجام داد و گفت :« ممنون هستم از رئیس‌جمهوری که با اعضای تیم ملی دیدار کردند، هرچند که ایشان جلسه هیأت دولت داشتند ولی در این دیدار حاضر شدند. آقای رئیس‌جمهوری همواره روی ورزش حساسیت دارند و ممنونم که از ورزش و فوتبال همیشه حمایت کرده اند. باعث خوشحالی است که در این دور از جام جهانی بدون اما و اگر‌ توانستیم صعود کنیم. ما در جام جهانی در گروه سختی قرار داریم ولی همچون گذشته که ثابت کرده‌ایم هرجا که فعل خواستن صرف شده بهترین نتیجه را گرفته‌ایم. بازی اول ما با مراکش بسیار برای ما مهم است چون می توانیم در صورت پیروزی مابقی راه را نیز با اقتدار جلو برویم. بازی با مراکش در روز عید فطر برگزار خواهد شد و ما می توانیم بهترین عیدی را به همه مردم هدیه بدهیم.»
کی‌روش: همه تلاشمان را خواهیم کرد
تا مردم ایران را خوشحال کنیم
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال در دیدار تیم ملی با رئیس‌جمهوری گفت: «باعث افتخار است در کنار رئیس‌جمهوری ایران حاضر هستیم و ایشان درخواست ما را قبول کردند. در هفت-هشت سال اخیر همیشه تلاش کردیم پیراهن مقدس جمهوری اسلامی ایران را در آسیا بالا ببریم. ۲۳ پسر فوق العاده ایران به عنوان نماینده مردم این کشور در روسیه حاضر خواهند بود تا آرزوی مردم ایران را برآورده کنند. همه تلاشمان را خواهیم کرد که مردم ایران را خوشحال کنیم.»
شجاعی به رئیس‌جمهوری:
شما پدر معنوی بازیکنان هستید
مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی هم به نمایندگی از بازیکنان در این دیدار با رئیس‌جمهوری صحبت کرد و گفت: «ممنونم که این فرصت را به ما دادید این دیدار انجام شود. شما به عنوان پدر معنوی بازیکنان هستید و از شما می خواهم حمایتی که تا الان از تیم شده بازهم ادامه داشته باشد تا بتوانیم در روسیه بدرخشیم. هیچ چیز دور از دسترس نیست. موفقیت ما در جام جهانی بسیار مهم است چون شور و شادی را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.»

 

نظر شما