شناسهٔ خبر: 25655355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

ماجرای عکس منتشر شده از بقایی در زندان چه بود؟ /از سعید مرتضوی چه خبر؟

رییس سازمان زندان‌ها گفت: عکسی از بقایی در زندان دیده نشده و اگر احتیاج به مراحل درمانی باشد به بیمارستان اعزام خواهد شد؛ اما در حال حاضر در زندان حضور دارد.

صاحب‌خبر -
اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان ها در حاشیه جشن گلریزان با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زندان ها ١٨ هزار نفر به دلیل جرایم غیر عمد حضور دارند، اظهار کرد: حدود دو هزار نفر به دلیل بدهی ضرب و جرح یا قتل غیر عمد در زندان‌ها هستند.

به گزارش نامه نیوز وی ادامه داد: سه هزار نفر هم به دلیل بدهی‌های ناشی از چک، نفقه و محکومیت‌های مالی در زندان‌ها هستند. از مجموعه این سه هزار نفر، 2 درصد متهم و بقیه محکوم هستند.

رییس سازمان زندان ها تصریح کرد: از این تعداد ٣٦٠ نفر را خانم ها تشکیل می‌دهند و نود و هشت درصد بقیه را آقایان تشکیل می‌دهند.

جهانگیر با بیان اینکه این افراد می‌توانند با پرداخت های مالی از زندان آزاد شوند، تصریح کرد: کمک از طریق مردم راهی بود که از سی سال پیش آغاز و ستاد دیه نیز در همین راستا تشکیل شد و قدم‌های خوبی را نیز برداشته است.

وی افزود: امروز درد زندانی درد همه جامعه است و تلاش می‌کنیم اقدام فوق‌العاده‌ای در این زمینه انجام دهیم.

رییس سازمان زندان‌ها گفت: برای کسانی که در زندان‌ها حضور دارند برنامه‌های کارآموزی، توانمندسازی و مهارت‌آموزی در نظر گرفته‌ایم.

جهانگیر تأکید کرد: زندانیان برای حضور مجدد در جامعه آماده می‌شوند و در مدت حضور آنها در زندان با ارائه تسهیلات به خانواده‌های آنها کمک خواهد شد.

وی درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه از بقایی عکسهایی در زندان منتشر شده است، گفت: عکسی دیده نشده و اگر احتیاج به مراحل درمانی باشد اعزام خواهند شد، اما در حال حاضر زندان هستند.

وی درباره حضور مرتضوی در زندان گفت: مرتضوی هم در زندان است و مشکلی ندارد.

نظر شما