شناسهٔ خبر: 25655097 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرونده تروریست ها در شمال حمص بسته شد

دمشق- ایرنا- مرکز آشتی روسیه در سوریه از خروج 35 هزار و 270 تروریست به همراه خانواده هایشان از منطقه کاهش تنش در شمال حمص سوریه خبر داد و بدین ترتیب پرونده تروریست ها در این استان بسته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری سوریه پرس، سرلشگر 'یوری یوتوشینکو' رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه افزود: افراد یادشده در مدت هفت تا 15 ماه می جاری (17 تا 25 اردیبهشت) از گذرگاه های نزدیک الرستن، القنطره و تلبیسه استان حمص خارج شده اند.
وی خاطرنشان کرد: مرکز آشتی روسیه فرآیند خروج تروریست ها از منطقه را کامل خواهد کرد و آنان به استان ادلب واقع در شمال سوریه منتقل می شوند.
وی گفت: بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه شان ادامه دارد و تاکنون 221 آواره به خانه هایشان در استان حمص بازگشته اند و 103 آواره نیز در 24 ساعت گذشته به غوطه شرقی بازگشتند.

**پخش اطلاعیه ارتش برای تروریست ها
پایگاه خبری 'سوریه پرس' در خبری دیگر اعلام کرد: بالگردهای ارتش سوریه بر فراز روستاها و شهرهای استان درعا در جنوب سوریه اطلاعیه هایی پخش کردند و در آنها از عناصر تروریست خواسته شده تا اسلحه را بر زمین بگذارند و به فرآیند آشتی ملی ملحق شوند.
ارتش سوریه تصمیم گرفته تا در آینده قبل از هرگونه اقدام نظامی علیه مناطق تحت نفوذ تروریست ها با ریختن اطلاعیه هایی توسط هواپیما و بالگرد آنها را به تسلیم و یا خروج از مناطق متصرفه وادار کند و درغیر این صورت ارتش با انجام عملیات نظامی با توسل به زور منطقه را از وجود آنان پاک خواهد کرد.
بالگردهای ارتش سوریه در گذشته نیز بر فراز مناطق استقرار تروریست ها در حومه جنوبی حماه و حومه شمالی حمص اطلاعیه هایی پخش کردند و آنان را به صلح و یا ترک منطقه دعوت کردند.
عناصر تروریست در این دو استان به این درخواست ارتش سوریه پاسخ مثبت دادند و منطقه را به سمت شمال سوریه ترک کردند.
مناطق حومه شمالی حمص و حومه جنوبی حماه چهارشنبه گذشته به طور کامل از دست تروریست ها آزاد شد.
هم اکنون تروریست ها از جمله داعش در مناطق یرموک و حجرالاسود در جنوب دمشق، حومه قنیطره حومه غربی حلب، حومه شمالی حماه و درعا مستقر هستند و باقی مناطق سوریه از وجود تروریست ها آزاد شده است.
خاورم ** 1487 **1275**8005**1392

نظر شما