شناسهٔ خبر: 25654557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

بیش از ۱۰۰۰ افراطی از آلمان به عراق و سوریه رفته‌اند

بنا بر اطلاعاتی که دولت آلمان در اختیار دارد، بیش از 1000 افراطی برای پیوستن به گروه‌هایی مانند داعش از این کشور به سوریه و عراق رفته‌اند. طبق برآورد مقام‌های امنیتی آلمان بیش از نیمی از این افراد تابعیت آلمانی دارند

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیش از ۱۰۰۰ افراطی از آلمان به عراق و سوریه رفته‌اند

بنا بر اطلاعاتی که دولت آلمان در اختیار دارد، بیش از 1000 افراطی برای پیوستن به گروه‌هایی مانند داعش از این کشور به سوریه و عراق رفته‌اند. طبق برآورد مقام‌های امنیتی آلمان بیش از نیمی از این افراد تابعیت آلمانی دارند.

به گزارش ایسنا، بنا بر گزارش روزنامه‌های وابسته به گروه رسانه‌ای فونکه، این اطلاعات در پاسخ دولت آلمان به پرسش فراکسیون چپ‌ها در پارلمان ارائه شده است.

در پاسخ دولت آلمان به فراکسیون چپ‌ها درباره این که در مجموع چه تعداد افراطی از آلمان به سوریه و عراق رفته‌اند و چه تعداد از آنها دارای تابعیت آلمانی هستند، آمار دقیقی ارائه نشده اما گفته شده که سفر شهروندان افراطی آلمانی به سوریه و عراق همچنان ادامه دارد؛ با این‌ حال تعداد آنها نسبت به دو سال پیش به مراتب کمتر شده است.

فراکسیون حزب چپ در پارلمان آلمان از طرح پیشنهادی شده دولت مبنی بر سلب تابعیت از تروریست‌هایی که از آلمان خارج شده‌اند، انتقاد می‌کند. اولا یلپکه، کارشناس امور داخلی حزب چپ می‌گوید که این اقدام دولت ائتلافی آلمان یک سیاست کاملا نمایشی با هدف منحرف کردن اذهان عمومی است.

بنابر گزارش روزنامه‌های گروه رسانه‌ای فونکه، احزاب شرکت‌کننده در دولت آلمان در توافق‌نامه ائتلافی خود درباره سلب تابعیت آلمانی از تروریست‌ها توافق کرده‌اند. بر اساس این توافق، افراد افراطی که از آلمان خارج می‌شوند، اگر تابعیت کشور دیگری را نیز دارا باشند، تابعیت آلمانی آنها سلب خواهد شد.

البته این سلب تابعیت پس از آن عملی خواهد شد که ثابت شود فرد موردنظر در عملیات جنگی در صفوف گروه‌های تروریستی در خارج از آلمان مشارکت داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما