شناسهٔ خبر: 25653498 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون وزیر را و شهرسازی خبر داد

نشست وزارت شهرسازی و نظام مهندسی این هفته برگزار می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که نشست مشترک وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در هفته‌ی جاری برگزار خواهد شد گفت: سازمان‌های نظام مهندسی در استان‌هایی که بخشنامه‌های وزیر را اجرا نمی‌کنند فرصت کوتاهی دارند که به بخشنامه برگردند در غیر این صورت با آنها برخورد جدی خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

حامد مظاهریان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در استان‌هایی که بخشنامه‌های قانونی وزیر راه و شهرسازی را رعایت نمی‌کنند اخطار جدی داده شده است. مدت زمان کوتاهی به آنها فرصت دادیم که به بخشنامه برگردند. اگر این اقدام انجام نشود حتما بدون مماشات با آنها برخورد می‌کنیم.

وی درخصوص زمان نشستی که رییس سازمان نظام مهندسی پیشنهاد برگزاری آن را برای صحبت درباره موارد محل مناقشه داده است گفت: این نشست برنامه‌ریزی شده تا در هفته‌ی جاری برگزار شود و بر روی مواردی که قرار است گفت‌وگو شود توافق شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، این موارد را به آیین‌نامه کنترل ساختمان، سامانه‌هایی که باید برای بخشنامه‌ها تعبیه شود، سیستم آموزش و سایر موضوعاتی که جامعه مهندسی با آن درگیر است مرتبط دانست.

مظاهریان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اصلاحاتی نیز درخصوص ابلاغیه‌های اخیر وزیر راه و شهرسازی صورت گیرد، گفت: خیر، بخشنامه‌های دکتر آخوندی ملاک اجرایی است. کما این‌که هم‌اکنون سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان شهرهای بزرگ از جمله کرج، مشهد، اصفهان، مازندران و دیگر شهرهای بزرگ در حال پیروی از بخشنامه‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، از اواخر سال گذشته عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، بخشنامه‌های موسوم به پنج درصد، تعارض منافع و حق انتخاب مهندس توسط مالک را خطاب به سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر کرد. طبق این بخشنامه‌ها سازمان‌های نظام مهندسی دیگر حق برداشت ۵ درصد از حقوق مهندسان را ندارند، کارکنان ۱۲ دستگاه دولتی از اشتغال در نظام مهندسی ساختمان منع شدند و از این پس مالکان حق دارند مهندس ناظر خود را انتخاب کنند. این ابلاغیه‌ها مخالفت سازمان نظام مهندسی را در پی داشته و فرج‌الله رجبی رییس این سازمان به استان‌های تابعه نامه نوشته که دستورات وزیر را اجرا نکنند. به دنبال آن وزارتخانه پروانه اشتغال به کار حسن قربانخانی ـ رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ـ را تعلیق و او از این سمت برکنار شد. روز ۲۹ اردیبهشت احمد خرم به جای قربانخانی نشست. قرار است به پیشنهاد رجبی، نشستی برای گفت‌وگو درخصوص موارد اختلافی بین مسوولان وزارتخانه و سازمان برگزار شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما