شناسهٔ خبر: 25653164 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

سایت صهیونیستی فاش کرد؛ طرح تقسیم قدس با حمایت عربستان و مصر

سایت صهیونیستی 'دبکا' بندهایی از طرح به اصطلاح سازش 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی را فاش کرد که با توافق و حمایت کامل عربستان و مصر، حاصل شده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /    گزارش های منتشر شده در سایت دبکا، حاکی از آن است که برخی کشور عربی خلیج فارس (عربستان، امارات، قطر) و مصر درباره طرح به اصطلاح صلح 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، به توافق رسیدند.

دبکا به نقل از منابع دیپلماتیک در واشنگتن و تل آویو نوشت: بندهای کامل این طرح نیمه ماه ژوئن (خرداد/ تیر) اعلام خواهد شد، حتی اگر فلسطینی ها بندهای اصلی آن را نپذیرند.
برخی از بندهای طرح یاد شده از این قرار است:
1.کشور فلسطین با حاکمیت محدود در نوار غزه و نیمی از کرانه باختری تشکیل خواهد شد.
2. مسئولیت کنترل امنیت اغلب مناطق کرانه باختری و گذرگاه های مرزی به عهده 'اسرائیل' خواهد ماند.
3. حاکمیت بر وادی اردن (شرق کرانه باختری) و کنترل نظامی آن به عهده 'اسرائیل' باقی خواهد ماند.
4. همه محله های عربی بخش شرقی قدس در اختیار دولت فلسطین خواهد بود، به جز شهر قدیمی آن که بخشی از قدس و در دست 'اسرائیل خواهد بود.
5.ابودیس بخش شرقی قدس، پایتخت پیشنهادی برای کشور فلسطین خواهد بود.
6. نظارت دینی بر مساجد شهر قدیمی قدس به عهده فلسطین و اردن خواهد بود.
7. غزه جزئی از کشور جدید فلسطین خواهد بود، به شرطی اینکه حماس خود را خلع سلاح کند.
8. هیچ بندی دراین طرح درباره 'حق بازگشت' آوارگان فلسطینی درج نشده است، اما مکانیزمی از سوی جامعه جهانی برای رسیدگی به آن ایجاد خواهد شد.
9. شناسایی 'اسرائیل' به عنوان وطن مردم یهود و کشور فلسطین با حاکمیت محدود به عنوان وطن فلسطینی ها.
به نوشته دبکا، ترامپ در دیدار با 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی، 'محمد بن زاید' ولیعهد ابوظبی، 'تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر، 'عبد الفتاح السیسی' رئیس جمهوری مصر و 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی چند جلسه درباره این طرح گفت و گو و رایزنی کرده است.
این سایت اسرائیلی افزود: 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه نیز برای بررسی و رایزنی درباره این طرح، به جلسات گفت و گو دعوت شده بود، اما وی با رد آن، این طرح 'اقدام کشنده' اسرائیل علیه حماس در نوار غزه خواند.
در حالی که سران کشورهای عربی به ظاهر اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند، پشت پرده قدس را دو دستی تقدیم رژیم صهیونیستی کرده اند.
روز جمعه گذشته اجلاس سران اسلامی در استانبول درباره تحولات فلسطین برگزار شد که ضمن محکومیت اقدام اخیر آمریکا در انتقال سفارتش به قدس، اعلام کردند که قدس پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود.  / ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما