شناسهٔ خبر: 25652783 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در تالار وحدت تهران

ارکسترها کی روش را غافلگیر کردند/ رونمایی رسمی از سرودهای تیم ملی

آئین رونمایی سرودهای تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی فوتبال روسیه ۲۰۱۸ با حضور تعدادی از اهالی هنر و ورزش، امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در تالار وحدت تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آئین رونمایی سرودهای تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مسابقات  جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت با حضور تعدادی از اهالی هنر و ورزش در تالار وحدت تهران برگزار شد.

علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در بخشی از این مراسم ضمن قدردانی از حضور پرشور مخاطبان در مراسم بدرقه و رونمایی سرودهای تیم ملی فوتبال بیان کرد: بسیار خوشحالیم که در آئینی حضور داریم که به نوعی پیوند دهنده هنر و ورزش است. ما امروز بسیار خوشحالیم که میزبان اعضای محترم تیم ملی فوتبال کشورمان برای بدرقه آنها به جام جهانی روسیه هستیم.

وی ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت سرودهای تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در دی ماه سال ۹۶ بود که ۲ مجموعه فدراسیون فوتبال و بنیاد رودکی با حمایت ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری وی با قوت و صلابت کار ساخت سرودهای تیم ملی فوتبال کشورمان را پیش گرفت و امروز در تاریخی حضور داریم که زحمات  نتیجه داد و شما امروز شاهد خروج ۴ اثر موسیقایی ویژه تیم ملی کشورمان خواهید بود.

صفی پور اظهار کرد: ماه اردیبهشت در میان اهالی فرهنگ و هنر، ماه شعر و ادب نامگذاری شده است. در این ماه کار بسیار سترگی انجام شده و شما عزیزان برای اولین بار شاهد این هستید که ۲ ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی و ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان دست به دست هم دادند تا کارهای متنوعی را برای تیم ملی کشورمان بسازند.

وی ضمن معرفی چهار اثر موسیقایی تولید شده در بنیاد فرهنگی هنری رودکی برای حضور در جام جهانی فوتبال روسیه گفت: ما امشب شاهد حضور آقای کارلوس کی روش نیز هستیم که امشب مجموعه منتخبی از ارکسترها برای ایشان یک غافلگیری ویژه خواهد داشت.

سیدمحمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بعد از صحبت های صفی پور در این مراسم بیان کرد: جهان جدید جهان رویدادها است و این بهترین فرصت برای معرفی داشته های یک ملت است که جام جهانی فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست و ما می بینیم در این سالها امید ملت ایران انتظار برای پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان است. فوتبال بیان مشترکی میان مردمان شده و این میزان علاقه باعث شده تا همواره مردمان به گرد یکدیگر بیایند و اجتماع دلپذیری را پدید آورند. موسیقی نیز از قرن ها قبل این ویژگی را دارا بود که تمام انسانها حس مشترک آن را در می یابند و لذتش را درک می کنند.

وی افزود: امسال پیوند مبارکی میان دو عنصر محبوب موسیقی و ورزش بوجود آمد و این وحدت را به گونه ای نمایان کرد که امشب شاهد اجرای بخشی از آن هستیم. ارکسترهای دولتی این بار به درستی بدون استفاده از بودجه های دولتی و جذب تولید کنندگان داخلی قرار است در کنار تیم ملی فوتبال کشورمان آثاری را ارائه دهند که امیدوارم مورد توجه قرار گرفته و ادای دینی باشد برای کارهای ارزشمندی که پیش روی ماست.

شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران هم قبل از اجرای قلعه بی کلام زنده باد تیم ملی و سرود قهرمانان گفت: از طرف نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی این موفقیت را به اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان، سرمربی و کادر فنی این تیم تبریک می گویم. این افتخار بزرگی است که امشب در کنار شما عزیزان به اجرای برنامه می پردازیم و مطمئن باشید که اکنون قلب ۸۰ میلیون ایرانی پیش شماست.

پس از اجرای این ۲ قطعه، فریدون شهبازیان و سالارعقیلی به دعوت شهرداد روحانی روی صحنه آمده و قطعه پیروزی خورشید را برای مخاطبان اجرا کردند.

شهرداد روحانی بعد از اجرای این دو اثر بود که بار دیگر روی صحنه حاضر و خطاب به کی روش گفت: ما امشب به افتخار حضور آقای کی روش در مراسم رونمایی از سرودهای تیم ملی فوتبال قطعه ای پرتغالی را با تنظیم عرفان وکیلی آماده کردیم که اکنون در حضور شما عزیزان به سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تقدیم می شود.

در ادامه این مراسم نیز در حضور کارلوس کی روش و اعضای هیات مدیره فدراسیون فوتبال پیراهن شماره ۱۲ تیم ملی که  با عنوان یار دوازدهم به مخاطبان معرفی شده به سالار عقیلی، شهرداد روحانی، فریدون شهبازیان و علی اکبر صفی پور اهدا شد.

بخش پایانی آیین بدرقه تیم ملی فوتبال ایران و رونمایی از سرود تیم ملی در مسابقات جام جهانی با بدرقه بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان با گذر از قرآن کریم همراه بود که در اجرای این بخش تعدادی از خادمان آستان قدس رضوی برنامه را همراهی کردند.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند.

عنایت الله بخشی، علی دایی، علی کفاشیان، محمد حسین ایمانی خوش خو، اصغر همت، شکرخدا گودرزی، کامران ملکی، عبدالجبار کاکایی، محمدرضا عیوضی، سیدجواد هاشمی، جلیل فرجاد، علی اکبر شیرخدا، رویا بختیاری، سعید امیرسلیمانی، اسماعیل خلج، شاهین آرین، امین زندگانی، پویا امینی، احمدرضا عابدزاده، فرامرز ظلی، مهدی تاج، سیدرضا صالحی امیری، سیدمحمد مجتبی حسینی، علی اکبر صفی پور، وینفرد شفر، غلامحسین زمان آبادی، محمود فکری، علی ترابی، مهدی افضلی، بهرام قاسمی ، نعمت الله پایان و نصرالله عبداللهی از جمله مهمانانی هستند که تاکنون در مراسم حضور پیدا کردند.  

نظر شما