شناسهٔ خبر: 25652022 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تأکید عریقات بر ضرورت تشکیل کمیته تحقیق درباره کشتار وحشیانه ساکنان نوار غزه

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با انتشار بیانیه‌ای، بر ضرورت تشکیل کمیته تحقیق درباره جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

تأکید عریقات بر ضرورت تشکیل کمیته تحقیق درباره کشتار وحشیانه ساکنان غزهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اردن، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، با انتشار بیانیه‌ای، بر ضرورت تشکیل کمیته تحقیق درباره جنایت رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه در نوار غزه تأکید کرد.

صائب عریقات در پی مخالفت اسرائیل با تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی به منظور تحقیق درباره جنایت علیه ملت فلسطین به ویژه در غزه این بیانیه را منتشر کرد. در این بیانیه تصریح شده است: «کسی که از دادگاه می ترسد مرتکب جنایت نمی شود». او ضمن تاکید بر لزوم تشکیل چنین کمیته ای فارغ از صدور مجوز آن توسط اسرائیل یا آمریکا، مخالفت رژیم صهیونیستی با این اقدام را تلاش برای پنهان کردن جنایت خود علیه فلسطینی ها برشمرد و تاکید کرد طرف فلسطینی از این کمیته استقبال می کند و در همه زمینه ها با آن همکاری خواهد کرد.

عریقات ضمن انتقاد شدید از نیکی هیلی، نماینده این کشور در سازمان ملل متحد، به علت دفاع از اسرائیل بعد از کشتار بیش از شصت فلسطینی در مرزهای غزه، او را نماینده اول اسرائیل در سازمان ملل کنار دانی دانون، نماینده تل آویو در این سازمان توصیف کرد.

شورای حقوق بشر در جلسه اضطراری خود که روز جمعه در ژنو برگزار شد به پیش نویس قطعنامه ای در محکومیت جنایات اسرائیل رای داد و اعزام یک کمیته بین المللی مستقل را برای تحقیق درباره حوادث اخیر خواستار شد، کمیته ای که رئیس این شورا تعیین می کند. 29 کشور به نفع این قطعنامه رای دادند و 14 کشور از رای دادن خودداری کردند. استرالیا و آمریکا به این قطعنامه رای منفی دادند.
انتهای پیام/

تأکید دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین بر لزوم تحقیق درباره کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی

نظر شما