شناسهٔ خبر: 25651806 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

پاکستان: خواستار حل مسئله کشمیر و فلسطین طبق قوانین سازمان ملل هستیم

معاون وزارت خارجه پاکستان با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر هند به کشمیر اشغالی گفت: مسئله کشمیر و فلسطین باید طبق قوانین سازمان ملل حل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، «تهمینه جنجوعه» معاون وزیر خارجه پاکستان خواستار حل مسئله کشمیر و فلسطین از طریق قوانین سازمان ملل شود.

وی تصریح کرد: مردم مظلوم کشمیر و فلسطین وضعیتی مشابه دارند و سازمان های مسئول در جهان باید وظیفه خود را در قبال آنان انجام دهند.

جنجوعه با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس بیان کرد: این اقدام کاخ سفید زیرپاگذشتن قوانین سازمان ملل است و ما آن را محکوم می کنیم.

معاون وزیر خارجه پاکستان افزود: در حاضر اتحاد مهم ترین نیاز دنیای اسلام است و اگر مسلمانان دست به دست هم دهند بسیاری از مشکلاتشان حل خواهد شد.

عضو ارشد حزب نواز گفت: ما از طریق سازمان ملل تلاش های خود را برای بهبود وضعیت مردم فلسطین و کشمیر ادامه خواهیم داد و امیدواریم که مشکلات آنان حل شود.

سخنان وی در حالی بیان می شود که روز گذشته «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به کشمیر اشغالی سفر کرد و به همین دلیل تدابیر امنیتی در این منطقه به اوج خود رسید.

هند سال ها است با اشغال بخش وسیعی از کشمیر دست به کشتار بی رحمانه مسلمانان مظلوم این منطقه زده و اجازه رسانه ای شدن اتفاقات کشمیر را نمی دهد.

پیش از این ملیحه لودهی نماینده پاکستان در سازمان ملل نیز انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را محکوم کرده و خواستار اقدام جدی و فوری سازمان ملل شده بود .

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما