شناسهٔ خبر: 25650998 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

میرزاده نشست امروز کمیسیون را تشریح کرد؛

اصلاح دوباره قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی/تأکید نمایندگان بر افزایش تعاملات وزارت علوم با مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اصلاح مجدد طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی در کمیسیون آموزش خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، توضیح داد: دستور نخست نشست کمیسیون امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات به بررسی عملکرد وزارتخانه متبوع وی اختصاص داشت که اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود را به وزیر علوم عنوان و گلایه‌های خود را از این طریق به وزیر منتقل کردند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین انتقادات نمایندگان نبود تعامل سازنده وزارت علوم با کمیسیون آموزش و تحقیقات بوده که این عدم تعامل موجب کُندی در بررسی طرح‌ها و لوایح شده است، افزود: ضروری است با تعامل بیشتر با کمیسیون موارد اعاده شده به کمیسیون با سرعت بیشتری رسیدگی شود.

وی انتقادات نمایندگان را در زمینه‌های مختلف عنوان و اظهار کرد: استفاده از افراد ناشایست و ناکارآمد به ویژه در استان‌ها یکی از مواردی است که نمایندگان به آن تأکید داشتند که مقرر شد این مهم با تعاملات بیشتر با کمیسیون حل و فصل شود.

میرزاده ادامه داد: بخش دوم نشست امروز کمیسیون نیز به طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریسی اختصاص داشت که برای بررسی مجدد به کمیسیون اعاده شده بود که با رأی نمایندگان متن این طرح تغییراتی جزئی داشت که متن به شرح ذیل است که وزارت آموزش و پرورش برای جذب معلمان حق التدریسی باید از طریق آزمون استخدامی برگزار کند که کسانی که حدنصاب نمره علمی را کسب کنند، مشمول سال قانون مذکور شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: سایر موارد این طرح از قبیل تعیین ظرفیت استخدامی از طریق سازمان امور اداری استخدامی و طی دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان نیز تغییری نداشت و حالت قبلی خود را حفظ کرد./

پایان پیام

نظر شما