شناسهٔ خبر: 25650632 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امیرحسن‌خانی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

تصویب گزارش اولیه درباره زلزله کرمانشاه در کمیسیون اصل 90 به مجلس

نایب رئیس کمیسیون اصل 9 مجلس گفت:‌ گزارش اولیه درباره زلزله کرمانشاه در کمیسیون اصل 90 تصویب و برای قرائت در صحن علنی مجلس در هیات رئیسه ارسال شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا امیرحسن‌خانی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در نشست امروز گزارش اولیه کمیسیون درباره زلزله کرمانشاه و خدمات رسانی به زلزله‌زدگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید و برای قرائت در صحن علنی مجلس به هیات رئیسه ارسال شد. 

وی ا فزود: گزارش نهایی کمیسیون درباره زلزله کرمانشاه در سالروز زلزله این استان جمع‌بندی و نهایی خواهد شد و در این گزارش نهادهایی که در ارائه خدمات به زلزله‌زدگان در طول این یکسال کوتاهی داشته باشند در این گزارش مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. 

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: این گزارش شامل نقاط مثبت و منفی در خدمات رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه بود که از نقاط مثبت آن می‌توان به کمبود تلفات جانی در این زلزله اشاره کرد که امدادرسانی سریع به زلزله زدگان باعث شده تا تعداد مجروحین کمتر باشد و امدادرسانی در ساعات اولیه بسیار خوب بوده است و در این راستا هم اورژانس،  هم وزارت بهداشت و هم هلال‌احمر عملکرد مطلوبی داشتند

امیرحسن‌خانی خاطرنشان کرد: همچنین حضور نیروهای نظامی و انتظامی نیز در امدادرسانی بسیار موثر بوده و ارتش و سپاه نقش برجسته‌ای را در امدادرسانی به زلزله‌زدگان داشته‌اند. 

وی افزود: مساله‌ای که در اینجا قابل ذکر است این است که لایحه اختیارات ستاد بحران هنوز قانونی نشده و ستاد مدیریت بحران علی‌رغم تمام خدماتی که ارائه کرده بستر قانونی کامل ندارد. 

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: عدم رعایت کامل قوانین و مقررات در ارتباط با ساخت و ساز اعم از قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط به نظارت مهندسین ناظر و مشاورین در مناطق زلزله‌زده باعث شده تا ما شاهد تخریب زیاد واحدهای مسکونی چه در مسکن مهر و چه در موارد دیگر و حتی بیمارستان‌ها باشیم و آیین‌نامه‌های ساخت و ساز ساختمان‌ها در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه رعایت نشده است. بیمارستانی که تازه ساخته شده دچار تخریب می‌شود و به جای اینکه خود بیمارستان خدمت‌رسانی کند به یک معضل تبدیل می‌شود. 

امیرحسن‌خانی در پایان خاطرنشان کرد: مردم برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه به طور جد وارد شدند اما چنین امدادرسانی مدیریت شده نبود. خود این موضوع کار امدادرسانی را مختل کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما