شناسهٔ خبر: 25650474 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رکورد جدید کی‌روش با علاقه عجیب به لژیونرها

منبع: وب سایت برنامه نود

فهرست نهایی تیم ملی جهت حضور در جام جهانی را ۱۰ بازیکن از لیگ برتر و ۱۴ لژیونر تشکیل می دهند. این برای نخستین بار است که در تیم ملی تعداد لژیونرها بیشتر از بازیکنان شاغل در لیگ داخلی ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، فهرست نهایی ۲۴ بازیکن اعزامی به رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه توسط کارلوس کی روش اعلام شد که ۱۰ بازیکن از لیگ برتر ایران و ۱۴ لژیونر شاغل در تیم های خارجی این فهرست را تشکیل می دهند. بازیکنان تیم ملی ایران در لیگ های ۹ کشور مختلف شامل ۲ کشور آسیایی (ایران و قطر) و هفت کشور اروپایی (روسیه، یونان، پرتغال، هلند، بلژیک، انگلیس و سوئد) توپ می زنند.

لیگ برتر ایران با ۱۰ بازیکن، بیشترین نماینده را در فهرست نهایی تیم ملی دارد.

استقلال تهران با ۴ بازیکن بیشترین نماینده را در فهرست نهایی بازیکنان اعزامی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دارد. پرسپولیس و سایپا هر کدام ۲ و ذوب آهن و پدیده مشهد هم یک نماینده در فهرست نهایی تیم ملی دارند.

در بین لیگ های کشورهای خارجی، سوپرلیگ یونان و لیگ برتر روسیه بیشترین نماینده را در فهرست تیم ملی ایران دارند که از هر کدام، نام ۳ بازیکن در فهرست تیم ملی وجود دارد. لیگ هلند و لیگ ستارگان قطر هم هر کدام ۲ نماینده در تیم ملی ایران دارند.

تنها باشگاه خارجی که دو نماینده در جمع فهرست نهایی تیم ملی دارد، المپیاکوس یونان است.

گفتنی است این اطلاعات بر اساس فهرست ۲۴ نفره اعلام شده برای تیم ملی ارائه می شود؛ اما از این فهرست نام یک بازیکن دیگر هم حذف خواهد شد.

نظر شما