شناسهٔ خبر: 25650470 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

برگزاری نشست اتحادیه اوراسایی علوم ورزشی با حضور نیکوخصلت در رومانی

تبریز میزبان یک رویداد علمی ورزشی بزرگ می‌شود

نصر: نشست اتحادیه اوراسایی علوم ورزشی با حضور نیکوخصلت در رومانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نصر، سعید نیکوخصلت، نایب رئیس اتحادیۀ اوراسیایی علوم ورزشی و عضو شورای شهر تبریز با حضور در شهر کنستانتین رومانی در حاشیۀ نشست این اتحادیه با اعضا در راستای آخرین اقدامات انجام شده در جهت برگزاری اولین کنگرۀ اوراسیایی (اروپایی – آسیایی) علوم ورزشی تبریز (1st Eurasian Sport Sciences Congress) دیدار کرد.
 
همچنین در این جلسه خصوص راه اندازی نشریۀ بین المللی نیز صحبت هایی به عمل آمد که اقدامات نهایی به نشست این اتحادیه در مهر ماه سال جاری در تبریز موکول شد. 
 
عضو شورای شهر تبریز با بیان اهمیت برگزاری این کنگره در تبریز اظهار داشت: این کنگره به میزبانی دانشگاه تبریز و با محوریت دانشکدۀ تربیت بدنی برگزار خواهد شد و امیدواریم این رویداد مهم بتواند به ایجاد هر چه بیشتر ارتباطات بین‌المللی دانشمندان داخلی و خارجی حوزۀ علوم ورزشی بینجامد و گامی در راستای تحقق شناساندن شهر تبریز در سطح بین الملل باشد. 
 
وی ادامه داد: در آخرین جلسۀ هماهنگی کنگره در تبریز آقایان دکتر محمدرضا پورمحمدی به عنوان رئیس همایش، دکتر علی اصغر کوشافر به عنوان رئیس افتخاری همایش، دکتر یعقوب بدری آذرین به عنوان دبیر کل همایش، دکتر وحید ساری صراف به عنوان مدیر علمی و دکتر جواد وکیلی به عنوان مدیر اجرایی همایش برگزیده شدند.
 
لازم به ذکر است که در این جلسه دعوت نیکوخصلت از رئیس و اعضای این اتحادیه جهت حضور در تبریز با استقبال طرفین مقابل مواجه شده و اعضا قول مساعد داده‌اند با حضور در تبریز به پیشرفت هر چه بیشتر مناسبات کمک کنند.
 
اتحادیۀ علوم ورزشی اوراسیا یک سازمان غیر انتفاعی بین‌المللی است که در سال 2017 در آنکارای ترکیه تاسیس شده است. با توجه به بین‌رشته‌ای بودن علوم ورزشی هدف از ایجاد این اتحادیه ارتقاء علم و پژوهش و ایجاد ارتباطات بین‌المللی بیشتر دانشمندان کشورهای اروپایی و آسیایی با همدیگر است. در همین راستا اولین همایش بین‌المللی اوراسایی در راستای تبادل آخرین یافته‌های حوزۀ علوم ورزشی و عملی شدن اهداف "تبریز 2018" در دانشگاه تبریز مورخه 20-18مهرماه 1397(12-10 اکتبر 2018) با حضور تعداد بالایی از مهمان خارجی برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/

نظر شما