شناسهٔ خبر: 25650435 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کمیته محافل قرآنی در گفتگو با مهر مطرح کرد:

«احمد ابوالقاسمی»؛ قاری اولین محفل انس با قرآن در نمایشگاه

مدیر کمیته محافل قرآنی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به تشریح فعالیت های این کمیته پرداخت و از قرائت «احمد ابوالقاسمی» را به عنوان قاری اولین شب این محافل نام برد.

صاحب‌خبر -

 «یوسف افراش» مدیر کمیته محافل قرآنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام برنامه های این کمیته در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: با مشارکت مصلی بزرگ تهران، هر شب محفل نورانی انس با قرآن کریم در محل نمایشگاه از ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه دائر خواهد شد.

افراش با بیان اینکه  فضا نیازمند عطرآگینی صوت قرآن دارد، افزود: این برنامه ها حال و فضای نمایشگاهی را که با برنامه های مختلف با ابعاد وجودی قرآن کریم معطر شده و جلوه‌های مختلف هنری قرآن کریم چه به صورت مکتوب و دیجیتال و فضای مجازی و سایر ابعاد هنری به آن پرداخته شده کمیته محافل قرآنی را بر آن داشت تا صوت دل انگیز قرآن کریم را هم در فضای قرآنی داشته باشیم.

افراش با بیان اینکه این محافل بر اساس برنامه‌های مشخص تدوین شده است، تصریح کرد: این محافل انس با قرآن شامل محورهای مختلفی است. کمیته محافل قرآنی هرشب میزبان مهمانانی از قاریان برجسته و ممتاز کشوری خواهد بود .

مدیر کمیته محافل قرآنی در ادامه تصریح کرد: هرشب حافظ نوجوان قرآنی به همراه خانواده در محفل حضور به هم خواهند رساندو گروه های تواشیح و همخوانی نیز در سالن مصلی اجرا خواهند داشت.

وی اظهار کرد: هر شب یکی از فرهیختگان و اساتید و چهره های شناخته شده در حوزه تفسیر و مفاهیم قرآن کریم دقایقی را از محضرشان استفاده کرده و لطایفی را از قرآن کریم از آنها بهره مند شویم که در خصوص  رویکرد ورود به عرصه زندگی و استفاده کاربردی قرآن در زندگی روزمره از مفاهیم قرآنی استفاده خواهد کرد و این اساتید دقایقی توضیحاتی در این امور خواهند داشت.

افراش با بیان تنوع هرچه بیشتر و طرح سوالات و اهدای جوایزی به حاظران در محفل انس گفت: پایان برنامه محفل انس با قرآن به صورت دعا خوانی و یا ابتهال خوانی صورت خواهد گرفت که توسط یکی از چهره‌های شناخته شده در حوزه ابتهال خواهیم بود.

مدیر کمیته محافل قرآنی در خصوص محفل انس با قرآن  اولین روز از برپایی نمایشگاه قرآن تصریح کرد: بر همین اساس محفل انس با قرآن امشب ۳۰ اردیبهشت  با حضور «احمد ابوالقاسمی» آغاز خواهد شد و«موحدی امین» قاری بین المللی آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت کرده و ابتهال خوانی  خشنود به همراه بیان نکات و لطائفی از استاد ابوالفضل بهرام پور به عنوان مفسر قرآن در سالن اصلی شبستان روبروی محراب برگزار خواهد شد.

نظر شما