شناسهٔ خبر: 25650339 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تصمیم واشنگتن برای توقف حمایت‌ها از مناطق شمال غربی سوریه

یک مسئول در وزارت خارجه آمریکا گفت که کشورش تصمیم گرفته است حمایت‌ها از شمال غرب سوریه را متوقف کند، چراکه دولت آمریکا در حال بازنگری درخصوص بودجه اختصاص یافته برای "حمایت از ثبات" در سوریه به ارزش میلیون‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شبکه "سی ان ان" از یک مسئول در وزارت خارجه آمریکا که نامش را ذکر نکرده، نقل کرده است: بنا به درخواست رئیس جمهور، حدود ۲۰۰ میلیون دلار که برای حمایت از ثبات در سوریه اختصاص یافته بود، در حال حاضر مورد بازنگری دولت آمریکا قرار دارد.

این مسئول گفت: در حال حاضر تلاش می‌کنیم بودجه اختصاص یافته برای عملیات در حمایت از مناطق در شمال غرب سوریه را کاهش دهیم، چرا که تمایل داریم حمایت‌ها به صورت گسترده‌تری از مناطق شمال شرقی سوریه صورت بگیرد و پس از انجام ارزیابی‌های کنونی، تمامی این مسائل مشخص خواهد شد.

شبکه سی ان ان گزارش داد که اعلام این مسئله در حالی صورت گرفته است که نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا در تلاش هستند نیروهای باقیمانده داعش در مرزهای عراق و سوریه را بیرون برانند.

این منبع یادآور شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چندین بار بر لزوم این امر تاکید کرده است که کشورهای عربی منطقه مسئولیت رخدادها در سوریه را بر عهده بگیرند تا آمریکا به اولویت‌های داخلی خود متمرکز شود.

انتهای پیام

نظر شما