شناسهٔ خبر: 25650072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین:

ایده های برتر تشویق نوجوانان به نماز حمایت می شود

قزوین- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: از ایده های برتر در حوزه نماز و دین که دانش آموزان را به اجرای فریضه های دینی تشویق کند حمایت جدی می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مریم بیدخام در جلسه ستاد اقامه نماز که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: خانواده ها بیشترین نقش را در تربیت کودکان و فرزندان دارند و نباید از این موضوع غفلت کنند.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات تصور می شود تربیت دانش آموزان فقط در مدرسه صورت می گیرد در حالی که نقش والدین و خانواده بسیار تعیین کننده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: باید جلسات آموزشی و توجیهی برای والدین در موضوعات مختلف بیشتر برگزار شود تا خانواده ها به اهمیت نقش خود پی ببرند و در نحوه تربیت فرزندان دقت بیشتری داشته باشند.

بیدخام یادآورشد: طرح تقلید و مرجع شناسی که برای سنین دبستانی اجرا می شود شاید در این سن منطقی نباشد زیرا برخی افراد حتی در دوره دبیرستان با این واژه ها بیگانه اند و اهمیت آن را درک نمی کنند و باید در مقاطع دیگر این آشنایی صورت گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تصریح کرد: این طرح بهتر است در مقطع متوسطه اول و دوم اجرا شود تا دانش آموزان با اهمیت آن آشنا شوند و موضوع را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: از طرح های کارشناسی در حوزه تربیت دینی و نماز بشدت استقبال می کنیم و با حمایت از آنها برای اجرایی شدن مساعدت لازم صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام گروسی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان هم در این جلسه گفت: حضور ائمه جمعه و جماعات در مدارس بسیار ضروری است و دستاوردهای معنوی خوبی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به کمبود روحانی برای حضور در مدارس برای اقامه نماز پیشنهاد می شود از روحانیون شاغل در ادارات و نیز مستقر در روستاها به صورت هفته ای استفاده شود و این افراد هفته ای یک بار در مدارس حضور یافته و به سوالات دانش آموزان پاسخ دهند و نماز جماعت را اقامه کنند.

گروسی اضافه کرد: با شناسایی خیرین و جلب نظر آنها می توانیم نسبت به احداث نمازخانه اقدام کنیم و دراین راستا تقویت حوزه های علمیه نیز می تواند به تامین روحانیون برای اقامه نماز جماعت در مدارس کمک کند.

حجت الاسلام سید قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان هم در این جلسه گفت: حدود ۲۰۰ نمازخانه در مدارس کمبود داریم که برای تامین آن به مشارکت خیرین نیازمندیم.

موسوی افزود: برای ترویج نماز باید معلمان پیشگام باشند تا دانش آموزان یاد بگیرند و اگر از میان ۱۵ هزار معلم حتی یک دهم آنها در نماز های جماعت مدارس حضور مستمر داشته باشند تعداد اقامه کنندگان دانش اموز چند برابر می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین تصریح کرد: آماده اموزش معلمان در خصوص آداب نماز هستیم تا این کار فرهنگی با تاثیرگذاری بیشتری صورت گیرد.

نظر شما