شناسهٔ خبر: 25649971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

روند پرداخت تسهیلات بانکی باید تسریع شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه روند پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان باید تسریع شود، گفت: بانک‌ها باید سرعت خود را افزایش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد مسکن مدعی است که صاحبان واحدها را برای دریافت وام معرفی می کند اما روند اخذ قرارداد در بانک‌ها کند است، از سوی دیگر بانک ها نیز مدعی هستند که مردم برای گرفتن تسهیلات به آنها مراجعه نمی کنند.
وی اضافه کرد: تمام فرمانداران موظف هستند که روند پرداخت تسهیلات را مورد بررسی قرار دهند، اگر وضعیت پرداخت تسهیلات همچنان کند باشد، نمی‌توانیم ‌به تعهدات خود در بازسازی مناطق زلزله زده عمل کنیم.
وی تصریح کرد: در صورتی که روند پرداخت تسهیلات بانک ها نیز کند باشد، درخواست خواهیم کرد که نیروهای بانک ها در مناطق زلزله زده افزایش پیدا کنند.
استاندار کرمانشاه گفت: هرچه زمان بگذرد کار ما برای عقد قرارداد با بانک ها دشوارتر می شود چون فصل برداشت محصولات کشاورزی آغاز خواهد شد.
بازوند تاکید کرد که بانک ها موظف هستند که 48 ساعت پس‌ از معرفی واحدها از سوی بنیاد مسکن اقساط تسهیلات آنها را آزاد کنند.
وی در رابطه با ساخت پیلوت ساختمان ها (طبقه هم کف) نیز گفت: برخی از بانک ها هزینه پرداخت پیلوت را پرداخت نمی‌کنند در حالی که این هزینه در زلزله های پیشین پرداخت شده است.
استاندار کرمانشاه افزود: در صورتی که نیاز باشد با هیات دولت و بانک مرکزی در این خصوص مذاکره خواهیم کرد تا فرصت ساخت و ساز مناطق زلزله زده از بین نرود.
بازوند همچنین نسبت به ممانعت برخی از بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات به واحدهای تجاری زلزله زده انتقاد کرد و گفت: بانک‌ مسکن موظف است که بر اساس مصوبه دولت این تسهیلات را پرداخت کند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند. 
7445/8066

نظر شما