شناسهٔ خبر: 25649942 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحولات فلسطین|یورش ده‌ها شهرک‌نشین به مسجدالاقصی؛ ‎وخامت حال رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

R36348/P36446/S8,90,92,1115/CT10

منابع فلسطینی از وخامت حال ابومازن و همچنین یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، جنبش حماس امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مخالفت رژیم اشغالگر صهیونیستی با تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره حوادث نوار غزه بیانگر دست داشتن این رژیم در جنایت جنگی علیه مسلمانان بیگناه است.

"عبداللطیف القانوع" سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای کوتاه گفت که مخالفت اسرائیل با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره حوادث غزه، دال بر وحشی‌گری این رژیم و ادامه کشتار ملت فلسطین و نادیده گرفتن تصمیمات سازمان‌های بین‌المللی است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست اضطراری خود در ژنو، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین تصویب کرد.

این پیش‌نویس خواستار اعزام کمیته حقیقت یاب مستقلی برای تحقیق فوری درباره حوادث غزه شد.

طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گذشته 64 شهروند فلسطینی به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان راهپیمایی‌های حق بازگشت بزرگ در روز انتقال سفارت آمریکا به قدس و هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین و تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی، به شهادت رسیده و حدود 3000 نفر نیز زخمی شدند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. شهروندان فلسطینی در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

‎وخامت حال رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

یک منبع بیمارستانی گفت که ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صبح امروز یکشنبه بار دیگر برای انجام معاینات پزشکی به بیمارستانی در رام الله واقع در کرانه باختری رفت.

این برای سومین بار طی چند روز اخیر است که ابومازن برای انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه به دلیل بیماری در نشست سران سازمان همکاری اسلامی که در استانبول برگزار شد،  حاضر نشد.

اوایل فروردین ماه گذشته نیز یک پزشک آلمانی برای معاینه ابومازن در مقر تشکیلات خودگردان حاضر شده است.

شبکه آمریکایی "ABC" همان زمان در گزارشی با اشاره به وخامت حال وی تأکید کرد که دولت آمریکا درباره تعیین جانشین ابومازن و اینکه این مسئله سببکم‌رنگ شدن نقش‌آفرینی این کشور درباره مسئله  فلسطین شود، نگران است.

‎وضعیت نگران کننده 62 اسیر زن فلسطینی در زندان‌های اشغالگران

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین امروز یکشنبه اعلام کرد وضعیت 62 اسیر زن فلسطینی در زندان‌های "الدامون" و "هشارون" رژیم صهیونیستی در پی اعمال محدودیت‌ها و سختگیری‌های این رژیم به‌ویژه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نگران کننده است.

زنان زندانی در زندان هشارون گفتند که مسئولان این دو زندان، حجم وعده‌های غذایی آن‌ها را کاهش داده‌اند و این در حالی است که بیشتر غذاها تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف است.

زنان زندانی در زندان الدامون نیز گفتند که هنگام انتقال از این زندان به دادگاه‌های رژیم صهیونیستی، مورد اهانت قرار گرفته و ساعاتی طولانی در صندلی‌های فلزی برای حضور در جلسه دادگاه به سر برده‌اند و این در حالی است که طی این مدت آب و غذایی به آن‌ها داده نشده است.

یورش ده‌ها شهرک‌نشین به مسجدالاقصی

خبرنگار المنار گزارش داد که از صبح امروز یکشنبه تاکنون بیش از 280 شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در قدس اشغالی یورش برده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما