شناسهٔ خبر: 25649822 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

تلاش مقامات کوبا برای یافتن علت سانحه هواپیمایی اخیر

هواپیمای ۳۹ ساله و فرسوده بوئینگ ۷۳۷ با ۱۱۰ سرنشین خود مدت کوتاهی پس از خروج از فرودگاه هاوانا روز جمعه سقوط کرد و اکنون سه باز مانده این سانحه امیدی برای بررسی‌های بیشتر و کشف علت این سانحه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این حادثه بدترین سانحه هواپیمایی کوبا طی سه دهه گذشته و سومین حادثه مهم هواپیمایی از سال ۲۰۱۰ محسوب می‌شود.

در روز سانحه آسمان ابری و هوا به شدت بارانی بوده که هواپیما سقوط کرده و سپس طی انفجاری آتش گرفته است.

میگل دایاز کانل، رییس جمهور کوبا با بیان اینکه بقایای هواپیما در حال شناسایی است اعلام کرد یک کمیسیون ویژه برای یافتن علت این سانحه تشکیل شده است.

خط هواپیمایی دولتی که این پرواز را برعهده داشته به طور کلی گزارشات ایمنی خوبی داشته اما به دلیل تاخیر و لغو پروازها مشهور بوده و بسیاری از هواپیماهای آن به دلیل مشکلات تعمیر و نگهداری در ماه‌های اخیر از کار خارج شده و این شرکت را مجبور به اجاره هواپیماهای چارتر از خطوط هواپیمایی دیگر کرده است.

 این سانحه چهار بازمانده داشته که پس از سانحه به بیمارستان هاوانا منتقل شدند اما تنها سه تن از آنان تا اواخر روز جمعه دوام آورده و یک تن جان خود را در بیمارستان از دست داده است.

 سرنشینان این هواپیما که ۱۰۴ مسافر و شش خدمه داشته عمدتا کوبایی بوده و علاوه بر خدمه مکزیکی آن، پنج سرنشین خارجی داشته که هنوز شناسایی نشده‌اند. اما وزارت امور خارجه آرژانتین اعلام کرده دو تن از شهروندانش در این سانحه جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات هواپیمایی مکزیک اعلام کرده‌اند گروهی از کارشناسان این کشور روز شنبه برای شرکت در تحقیقات به کوبا پرواز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، شرکت هواپیمایی هواپیمای سانحه دیده تحریم‌های تجاری ایالات متحده آمریکا علیه کوبا را که باعث شده این شرکت هواپیمایی با کمبود قطعات و هواپیما مواجه شود، مقصر این سانحه دانسته است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما