شناسهٔ خبر: 25649743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

وضعیت اقامه نماز دانش آموزان نگران کننده است

قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نگران وضعیت اقامه نماز دانش آموزان در منازل هستیم و باید با کمک والدین عمل به این فریضه هم در مدارس و هم خانواده جدی گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی در جلسه ستاد اقامه نماز استان که روز یکشنبه در استانداری برگزارشد اظهارداشت: اگر بخواهیم در حوزه نماز به نتایج خوبی برسیم ابتدا باید برای نمازخوان ها برنامه داشته باشیم و ببینیم اثار نماز در جامعه دیده می شود یا نه همچنان باید کار بیشتری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در خصوص نمازخواندن دانش آموزان نگران هستیم زیرا فقط خواندن نماز ظهر و عصر در مدارس نمی تواند ملاک ارزیابی ما از توجه به این فریضه در سایر اوقات باشد.

وی بیان کرد:ارزیابی ما نشان می دهد وضعیت اقامه نماز در آموزش و پرورش خوب نیست و بسیاری از دانش آموزان در خانه نماز نمی خوانند که این موضوع با کمک والدین باید بررسی و به سرانجام برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: شاید عده زیادی یک نوبت که در مدرسه هستند نماز را به جماعت هم می خوانند اما نگران اقامه نماز کودکان در منازل هستیم و باید والدین در این زمینه حساس باشند و فرزندان را هدایت کنند.

پیوند اولیا، مدرسه و مسجد ضروری است

وی گفت: پیوند مدرسه، اولیا و مساجد ضروری است تا برنامه های ما به نتیجه برسد و دنبال ایده های جدید هستیم تا این پیوند بخوبی شکل بگیرد.

قاسمی تصریح کرد: در مقطع ابتدایی کودکان با شور و حال خاصی نماز می خوانند اما در مقاطع دیگر نگران هستیم و باید برای آن تدبیر کنیم.

وی گفت: اگر والدین به نماز در منزل اهمیت دهند حتما دانش آموزان هم الگو می گیرند و کار معلمان در مدارس آسان می شود اما اگر این گونه نباشد جای نگرانی دارد و شاید فقط اقامه نماز به همان یک نوبت در مدارس خلاصه شود که این وضعیت نگران کننده است.

نظر شما