شناسهٔ خبر: 25649726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

شهردار منطقه 4 تبریز:

آینده پارک بزرگ تبریز چگونه رقم می‌خورد؟

نصر: شهردار منطقه 4 تبریز گفت: مطالعات کافی تبدیل پارک بزرگ تبریز به پارک صیفی‌جات انجام شده و به زودی این پروژه استارت می‌خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، «اکبر امجدی» در صحن علنی شورای شهر تبریز، اکبر امجدی با بیان این‌که مطالعات پارک بزرگ از سال گذشته توسط مشاور آغاز شده است، ادامه داد: بر اساس سیاست شهرداری از مشاور درخواست شده بود که مطالعات را با مدنظر قرار دادن حفظ کاربری فعلی پارک و احداث کاربری‌های مورد نیاز در زمین‌های متعلق به شهرداری انجام دهد.

وی ادامه داد: سال‌هاست طرح احداث پارک بزرگ تبریز مصوب شده ولی دید غیر واقع بینانه دلیل عدم اجرای این پروژه است؛ چرا که تملک تمامی اراضی غیر واقعی به نظر می‌رسد. شهرداری تبریز برای جلوگیری از بیکار شدن صیفی کاران اکنون به دنبال حفظ کاربری فعلی پارک و احداث پارکینگ، راه‌های دسترسی به خیابا‌ن‌ها، سرویس بهداشتی و ... با اعتبار 10 میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: سایر کاربری‌های مورد نیاز با مشارکت بخش خصوصی احداث خواهد شد.

امجدی از ایجاد بازارچه‌های فروش سبزیجات در محل پارک بزرگ خبر داد و افزود: با احداث این بازارچه شهروندان محصولات تولیدی کشاورزان را خریداری می‌کنند. همچنین به منظور ایجاد جذابیت برای شهروندان، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هم پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، با میراث فرهنگی جهت ثبت پارک بزرگ تبریز به عنوان اثر معنوی مذاکره شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما