شناسهٔ خبر: 25648781 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

"روسیه": خروج نیروهای خارجی از سوریه زمان می برد

خبرگزاری میزان- نماینده رئیس جمهوری روسیه در سوریه با اعلام این که همه نیروهای خارجی ازجمله نیروهای آمریکایی، ترکیه، ایرانی و جنبش حزب الله لبنان باید سوریه را ترک کنند، تاکید کرد که خروج نیروهای خارجی از سوریه روندی زمان بر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از خبرگزاری ریانووستی، آلکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در سوریه گفت: خروج نیروهای نظامی از سوریه باید با سایر اقدام ها همراه باشد؛ با تثبیت اوضاع سوریه، فقط دو پایگاه نظامی روسیه در این کشور باقی می ماند و هیچ نیروی نظامی خارجی دیگر در این کشور نخواهد بود.
این مقام روس خاطرنشان کرد: مناقشه در سوریه با توجه به تار و مار شدن گروه تروریستی داعش در مراحل پایانی قرار دارد، کانون های کوچک تروریست ها در سطح سوریه پراکنده هستند و به همین دلیل خروج نیروهای خارجی از این کشور زمان می برد.

وی گفت که آمریکا به همین بهانه (باقی ماندن گروه های کوچک تروریست ها در سوریه) نیروهای خود را در شمال این کشور حفظ کرده است.

وی افزود: مقام های آمریکایی می گویند که تا زمانی که شرایط برای زندگی در امنیت در شمال سوریه به طور کامل فراهم شود، نیروهای آمریکایی در این کشور حضور خواهند داشت.
حضور مستشاری ایران در سوریه بنا به درخواست رسمی دولت مشروع این کشور و با هدف مبارزه با تروریسم بوده و نقش بسزایی در شکست تروریست های داعش در سوریه داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما