شناسهٔ خبر: 25648697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

دلخوشی به ادامه برجام با اروپایی‌ها بیهوده است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران دلخوشی به ادامه برجام با اروپا را امری بیهوده دانست و گفت: هیچ فتنه‌ای علیه ایران نبوده که اروپایی‌ها از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان خط خودشان را از آمریکا جدا کرده باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با آینده برجام اظهار داشت: طبق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، تصمیم آمریکا از همان اول هم مشخص بود ولی دولت محترم تصور کرد که می‌تواند به توفیقاتی دست پیدا کند و به همین جهت اعتماد کرد.

وی با استناد به غیرقابل خواندن آمریکا توسط رهبری عنوان کرد: ایشان در حال حاضر هم با صراحت بر غیرقابل اعتماد بودن اروپایی‌ها تاکید دارند و تاکیداتشان هم براساس تجربه‌ و حکمت‌هایی است که در قبل و بعد از انقلاب جمع‌آوری کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب کودتاها، ترورها، فتنه‌های سه گانه و سایر دسیسه‌های بزرگ دشمنان را درک کرده‌اند، گفت: کدام فتنه را می‌توانیم پیدا کنیم که اروپایی‌ها از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان خط خودشان را از آمریکا جدا کرده باشند؟

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: اروپایی‌ها به دنبال منافع خودشان هستند و جمهوری اسلامی هم به دنبال تامین اهداف انقلابی خودش است که با اهداف غربی‌ها تضاد دارد. دلخوشی به ادامه برجام با اروپایی‌ها بیهوده است و گذر زمان این موضوع را ثابت می‌کند.

وی هم‌چنین با تاکید بر لزوم عدم اعتماد مسئولان دولتی به اروپایی‌ها ادامه داد: در هر تفاهمنامه‌ و قرارداد بین‌المللی نیاز به یک ضمانت اجرایی است تا در صورت تخلف یکی از طرفین، جریمه‌هایی لحاظ شود.

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: ما در برجام هیچ ضمانت اجرایی لحاظ نکردیم و نمونه‌اش خروج خودسرانه آمریکایی‌ها از برجام بدون هیچ جریمه‌ای است. اگر از اروپایی‌ها تضمین نگیریم در واقع ساده‌لوحی کرده‌ایم و مغلوب جو سیاسی شده‌ایم.

ملت ایران از مذاکره کنندگان توقع دارد که عزت ملی و منافع کشوری را حفظ کنند. این جمله را حجت‌الاسلام محمودی مطرح کرد و افزود: ملت و کشور ما در گذشته هم صدمه‌های بسیاری را از خیانت‌های اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها خورده و اسنادش در تاریخ هم موجود است. بگذاریم آن‌ها تحریم کنند؛ مگر تاکنون تحریم نبوده‌ایم؟ مردم هم که پای کشورشان ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از گفت‌‎وگو در پاسخ به اینکه بازگشت به شرایط قبل از برجام چه‌قدر طول می‌کشد؟، گفت: آن طور که مسئولان اظهار نظر می‌کنند، خیلی زود می‌توانیم به شرایط گذشته هسته‌ای برگردیم ولی بازگشت به شرایط قبل از برجام زمانبر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اما ااضفه کرد: از آن جایی که تمام دستاوردهای ما توسط دانشمندان داخلی رقم خورده است، به نظر می‌رسد که به راحتی می‌توانیم دسترسی پیدا کنیم و به شرایط عادی برگردیم.

حجت‌الاسلام محمودی بر همین اساس ابراز داشت: برخی از جریانات و افراد سیاسی باید پاسخگوی ملت باشند و با شعار دادن، بدون پاسخگویی از کنار احساسات مردم عبور نکنند.. مسئولان ما اگر کوتاهی کرده‌اند، باید در محضر خداوند پاسخگو باشند.

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: برخی از رسانه‌های وابسته به آن‌ها هم با تیترهای بزک شده مردم را فریب دادند و آن‌ها هم باید پاسخگو باشند. آن‌ها مردم را فریب دادند و منحراف کردند و باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/*

 

نظر شما