شناسهٔ خبر: 25648257 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ 95 درصد از غرفه‌های نمایشگاه قرآن آماده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «افزایش ساعات مترو همزمان با آغاز نمایشگاه قرآن»، «95درصد از غرفه‌های نمایشگاه قرآن آماده است» و «آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره رساله‌های برتر قرآنی»، از جمله مهم‎ترین اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری هستند.

صاحب‌خبر -

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ 95 درصد از غرفه‌های نمایشگاه قرآن آماده است

به گزارش خبرنگار ایکنا، صفحات معارفی رسانه‎ها، امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 97 اخبار متعددی را منتشر کرده‎اند که در ادامه می‌آید.
فارس
صفحه فعالیت‎های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز در خبری با عنوان «افزایش ساعات مترو همزمان با آغاز نمایشگاه قرآن» آورده است: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از افزایش سرویس‌دهی مترو ویژه نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: به منظور تسهیل در رفت و آمد بازدیدکنندگان، ساعت مسافرگیری ‏خطوط یک و سه متروی تهران از امشب افزایش می‌یابد‎.
فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از افزایش ساعات کار مترو تهران همزمان بابرپایی نمایشگاه قرآن گفت: همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به منظور تسهیل در رفت و آمد بازدیدکنندگان، ساعت مسافرگیری ‏خطوط یک و سه متروی تهران از روز یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه 97 افزایش می‌یابد‎.
وی ادامه داد: از روز یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه ‏‏97 تا پایان زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ساعت مسافرگیری در خطوط 1 و 3 متروی تهران افزایش می‌یابد‎.
نوبخت با اشاره به برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی تهران گفت: قرار گرفتن دو ایستگاه مصلی امام خمینی(ره) در ‏خط یک و ایستگاه شهیدبهشتی در خطوط یک و سه متروی تهران، در ضلع شمال و جنوب مصلی تهران سبب شده تا زمان ‏سرویس‌دهی در این دو خط در ایام برپایی نمایشگاه تا ساعت 24 افزایش یابد‎.

‎مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه ساعات کار متروی تهران در شرایط عادی تا ساعت 22:30 ‏است، تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد تا یک ساعت و نیم به خدمات‌دهی این وسیله حمل و نقل عمومی(مترو) ‏در ایام برپایی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اضافه شود تا بازدیدکنندگان بتوانند با خاطری آسوده از این وسیله ‏ایمن؛ سریع و پاک برای دسترسی به نمایشگاه استفاده کنند‎.
وی افزود: حرکت قطارها در خطوط یک و سه متروی تهران از ساعت 22:30 تا ساعت 24، افزایش یافته و بازدیدکنندگان می‌توانند تا ساعت 24 از آخرین قطارهایی که از دو ایستگاه شهید بهشتی و مصلی عبور می‌کنند، استفاده کنند.‏
بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 30 اردیبهشت مصادف با 4 رمضان تا 14 خردادماه مصادف با 19 ‏رمضان از ساعت 17 تا 23 در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.‏
اخبار دیگر این صفحه در روز جاری شامل «توزیع افطاری ساده در نمایشگاه قرآن کریم» و« ترتیل جزء ۴ قرآن کریم باصدای استاد «محمد عباسی» است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز در خبری با عنوان «سلسله نشست‌های قرآن‌شناسی امام موسی صدر برگزار می‌شود» آورده است: سلسله نشست‌های قرآن‌شناسی امام موسی صدر، همزمان با ماه مبارک رمضان در موسسه امام موسی صدر برگزار می‌شود.
درس‌گفتارهای «درآمدی بر قرآن‌شناسی امام موسی صدر» در سه جلسه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهریزی در موسسه پژوهشی امام موسی صدر برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مهریزی، استاد حوزه و دانشگاه و صاحب بیش از 126 مقاله در زمینه علم حدیث است. وی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 1386 را برای «دانشنامه عقاید اسلامی» در کارنامه علمی خود دارد. از دیگر آثار تالیفی حجت‌الاسلام مهریزی می‌توان به «خردگرایی از قرآن و حدیث (ترجمه العقل و الجهل فی القرآن و السنة)»، «آشنایی با متون حدیث و نهج‌البلاغه» و زن در سخن و سیره امام علی (علیه‌السلام)» اشاره کرد.
نخستین نشست از درس‌گفتارهای «درآمدی بر قرآن‌شناسی امام موسی صدر»، از ساعت 19 دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه برابر با پنجم ماه مبارک رمضان، دومین نشست دوشنبه 7 خردادماه برابر با 12 ماه مبارک رمضان و سومین نشست نیز دوشنبه 21 خردادماه برابر با 26 ماه مبارک رمضان در موسسه امام موسی صدر واقع در شمال میدان هفت‌تیر، کوچه شهید شریعتی، جنب مسجد الرضا. پلاک 10، واحد 2 برگزار خواهد شد.
خبر دیگر این صفحه «پندهایی برای آسمانی شدن» است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز تا ساعت 14 اساسا به روز نشده است.
ایسنا
سه خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران شامل «روزه گرفتن موجب افزایش صبر می‌شود»، «شرح دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان+صوت» و «جوانان ما از قرآن بهره بگیرند» هستند.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز در خبری با عنوان «95 درصد از غرفه‌های نمایشگاه قرآن آماده است» آورده است: مدیر کمیته تدارکات و خدمات بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: بیش از 95 درصد از غرفه های نمایشگاه قرآن آماده سازی شده است.

حسین صفری با اعلام این خبر گفت: توجه به سیمای بصری و غرفه سازی از جمله اتفاق های خوبی بود که در این دوره از نمایشگاه ‏رخ داد.‏
وی افزود: در حال حاضر بسیاری از غرفه‌ها در حال چیدمان محصولات فرهنگی هستند و این روند تا مرحله بازید عمومی از نمایشگاه، به طور کامل نهایی و تکمیل خواهد شد.‏
صفری درباره فراهم شدن ضیافت افطاری برای بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن، گفت: مذاکراتی را با شهرداری تهران جهت فراهم شدن ضیافت ساده ‏افطاری صورت داده‌ایم که البته در یک یا دو روز ‏ابتدایی نمایشگاه امکان توزیع افطاری میسر نخواهد بود، اما امیدوارم در روزهای آینده این امر با همکاری شهرداری تهران محقق ‏شود.‏
مدیر کمیته خادمان بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از تجلیل 14 خادم قرآن کریم همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام در نمایشگاه قرآن خبر داد.
محمدرضا پورمعین گفت: انتخاب خادمان برجسته قرآنی توسط کمیته خادمان قرآن صورت می گیرد که تاکنون شاهد برگزاری 22 دوره آیین بزرگداشت این خادمان بوده‌ایم که طی آن 220 خادم قرآن کریم انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند و در سال جاری نیز همزمان با شب ولادت کریم اهل بیت از 14 خادم قرآنی تجلیل و قدردانی خواهد شد.
وی درباره مراحل انتخاب خادمان قرآنی گفت: طبق آیین نامه و دستور العمل انجمن خادمان قرآنی در طول سال با نهادها و سازمان های قرآنی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری‌ها و دارالقرآن‌های کشور مکاتبه و از طریق مطبوعات، صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود و در نهایت اسامی و سابقه فعالیت خادمان برای انتخاب آنها ارسال می‌شود.
این فعال قرآنی اضافه کرد: تا کنون 220 خادم قرآن در هشت گروه اعم از تحقیق و پژوهش، هنرمندان تجسمی، قاریان، حافظان، تولید کنندگان نرم افزارهای قرآنی، ناشران، مدیران و فعالان قرآنی انتخاب شده‌اند.
پورمعین افزود: کمیته خادمان قرآن بر مبنای سیاست‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت از انجمن‌های تخصصی قرآن کریم تشکیل شده است.
وی افزود: انجمن خادمان قرآن نیز در سال 93 تشکیل و در سال 95 به ثبت رسیده و این انجمن دارای هیات امنا بوده و ریاست آن بر عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «نمونه بارز یک روحانی مردمی» و «نمایشگاه قرآن بازتاب‌دهنده توانایی آموزه‌های وحیانی است» و «الله رمضون؛ رسم دیرینه مردم کرمان» است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز یکی از پرکارترین روزهای خود را پشت سر گذاشته و تعداد 16 خبر منتشر کرده است.
این صفحه در خبری با عنوان «آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره رساله‌های برتر قرآنی» آورده است: جشنواره انتخاب رساله‌های برتر قرآنی به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مکان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند رساله‌هایی را که صرفاً با موضوعات قرآنی و نه روایی در طی 4 سال گذشته (از ابتدای سال 93 تا پایان سال 96) در دانشگاه دفاع شده است، تا تاریخ 30 اردیبهشت‌ماه به دبیرخانه جشنواره به آدرس خیابان انقلاب، خیابان خارک، خیابان شهید هاشمی‌فر، پ15 ارسال کنند. به این منظور کلیه آثار می‌بایست در قالب نسخه الکترونیکی و همراه با گواهی دفاع حداکثر تا تاریخ 30 اردیبهشت ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
به آثار ارسالی مربوط به قبل از سال 1393 و نیز پس از تاریخ اعلام شده ترتیب اثر داده نخواهد شد. آیین برگزاری آثار منتخب و اهدای جوایز همراه با جلسات نقد و بررسی این آثار با حضور اساتید و صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی همزمان با ماه مبارک رمضان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم واقع در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://iqfa.ir/ مراجعه کنید.
این عناوین شامل «تفسیری از رهبر انقلاب در اثبات نزدیکی خدا به بندگان در ماه رمضان»، «دشمن با شبکه‌های اجتماعی درصدد انحراف جوانان است»، «توزیع ۳۰۰۰۰۰۰ بسته افطاری سبک در صفوف نماز جماعت حرم رضوی»، «مناجات‌خوانی میثم مطیعی در شب دوم ماه رمضان + صوت »، «ماه رمضان مانع از تعدی به حقوق دیگران می‌‌شود»، «روزه‌گرفتن چه فوایدی برای بدن انسان دارد؟»، «مائده غیبی و آسمانی ماه رمضان در کلام امام خمینی»، «افزایش ساعات خدمات‌رسانی متروی تهران با آغاز نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم»، «کدام رطوبت باعث ابطال روزه نمی‌شود»، «تلاوت جزء چهارم قرآن‌ با صدای سبزعلی، منشاوی و خلیل الحُصری»، «درس‌های ماه مبارک رمضان در کلام رهبر انقلاب»، «مصادیقی از رحمت الهی در دنیا+ فیلم»، «عمر با برکت آیت‌الله طباطبایی برای رفع مشکلات مردم صرف شد‌»، «حکم استفاده از مسواک، خلال و نخ دندان در ماه مبارک رمضان»، «دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان/نتیجه کفران نعمات خدا چیست؟»، و «حضرت مهدی (عج)؛ روح حاکم بر ماه رمضان است» است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری صرفا یک خبر با تیتر «عظمت ماه مبارک رمضان در کلام خداوند و ائمه اطهار (ع)/با صلوات میزان اعمال را سنگین کنید» منتشر کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
مهم‎ترین عناوین صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «آیا روزه‌دار می‌تواند پیش از نماز ظهر سفر کند؟ + فیلم »، «دعایی که تمام گناهان را پاک می‌کند»، «دعای افتتاح با نوای میثم مطیعی»، «فضیلت و اهمیت خواندن سوره قدر در ماه رمضان»، «۲۰ عکس نوشته جدید مخصوص ماه رمضان»، «آداب و رسوم قدیمی‌ها برای ماه رمضان»، «اثر گذارترین مناجاتی که از ائمه اطهار (س) به جا مانده است + فیلم»، «دانلود تندخوانی جزء چهارم قرآن با صدای معتز آقایی»، «دعای مخصوص روز چهارم ماه رمضان + دانلود» است.
کیهان
مهم‎ترین اخبار صفحه معارف روزنامه کیهان در روز جاری شامل «راهکارهای عزیز شدن در بین مردم»، «ابعاد رفتاری روزه کامل»، «نوکری مردم، ویژگی یک مسئول»، «بوی بد گناه و راه درمان آن» و «مراتب روزه سالک» هستند.
انتهای پیام

نظر شما