شناسهٔ خبر: 25648091 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

تلفیق هنر و ورزش در قالب جام جهانی ۲۰۱۸

هنرآنلاین

گروه ورزشی: مراسم بدرقه ملی‌پوشان و رونمایی از سرود‌های تیم ملی فوتبال یکشنبه شب ۳۰ اردیبهشت ماه در تالار وحدت با حضور اهالی هنر و ورزش برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
فدراسیون فوتبال با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی با حمایت شرکت هاکوپیان برای مراسم بدرقه تیم ملی به جام جهانی روسیه برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته که یکی از آن اجرای سرود تیم ملی توسط سالار عقیلی است.بر اساس تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال و بنیاد فرهنگی هنری رودکی، مسئولیت تهیه سرودهای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه بر عهده این بنیاد گذاشته شده است. در این مراسم، مدیران حوزه ورزش و فرهنگ و هنر، بازیکنان و مربیان تیم ملی فوتبال، هنرمندان، ورزشکاران و پیشکسوتان هنر و ورزش حضور دارند.تیم ملی فوتبال ایران روز اول خردادماه کشور را به مقصد ترکیه ترک می‌کند تا دو دیدار دوستانه انجام دهد و راهی جام جهانی شود. از این رو مسئولان فدراسیون فوتبال امروز 30 اردیبهشت‌ماه مراسم بدرقه‌ای برای کارلوس کی روش و شاگردانش در نظر گرفته‌اند که بخش‌های متنوعی خواهد داشت.

سرود "11 ستاره" با صدای سالار عقیلی، دو قطعه بی‌کلام اثر شهرداد روحانی و سرودی به آهنگسازی فریدون شهبازیان مسیر تولید را برای اجرا در روسیه طی می‌کند. البته این سه قطعه به‌صورت رسمی برای سرود منتخب و اجرا خواهند شد، در بخش غیررسمی نیز جناب خان با همراهی محمد بحرانی و همچنین سلطان احمدی یک قطعه آماده کرده و قرار است کلیپ نیز برای آن بسازند.از طرفی دیگر علیرضا عصار نیز به‌صورت کاملاً مستقل مشغول ساخت یک قطعه برای تیم ملی است، او دراین‌باره گفته است: بله ترانه‌ای برای تیم ملی فوتبال ایران خوانده‌ام. این اثر با همکاری همراه اول تهیه و تولید شده است و به زودی از آن رونمایی خواهد شد. حضور من به‌عنوان خواننده این اثر هیچ ارتباطی با فدراسیون فوتبال ندارد و هیچ مذاکره‌ای با مدیران فدراسیون نداشتم و این ترانه یک اثر کاملاً مستقل است.مهم‌ترین بخش این مراسم به اجرای سرود تیم ملی توسط سالار عقیلی برمی‌گردد که به‌نوعی رونمایی از ترانه تیم ملی برای جام جهانی روسیه است. همچنین قرار است دو قطعه موسیقی بی‌کلام توسط ارکستر سمفونیک ملی و شهداد روحانی اجرا شود.

مراسم بدرقه تیم ملی بخش‌های دیگری نیز خواهد داشت؛ نمایش فرش‌های جام جهانی، قیچی شدن آخرین فرش بافته‌شده جام جهانی از دار قالی، نمایشگاه عکس جام جهانی، نمایشگاه نقاشی فوتبال که سبک جدیدی از نقاشی از چهره‌های فوتبالیست‌هاست و همچنین نمایش بزرگ‌ترین سوت داوری مسابقات که توسط یک هنرمند سیستان و بلوچستان به نمایش درمی‌آید.همچنین تابلو نقاشی روی تار عنکبوت که یک هنرمند مازندرانی آن را کشیده است و همچنین فرش جام جهانی که یک بافنده آذری‌زبان آن را بافته است نیز در روز مراسم بدرقه تیم ملی به نمایش درخواهد آمد. نمایش مانتوهای منقش به جام جهانی نیز در این تالار دیده خواهد شد.از طرف فدراسیون فوتبال ۴ فرش به موزه فیفا، آستان قدس رضوی، موزه روسیه و موزه ایران اهدا خواهد شد. ۴ فرش دیگر هم تهیه شده که سه فرش در مرحله مقدماتی به حریفان اهدا خواهد شد. یک فرش هم برای صعود احتمالی ایران از گروه در نظر گرفته شده است.این برنامه امروز از ساعت 17:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

نظر شما