شناسهٔ خبر: 25648042 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تکرار تصمیم چهار سال پیش کی‌روش

صاحب‌خبر -
ایران و ازبکستان - علیرضا بیرانوند و سردار آزمون

سنگربان شماره یک تیم ملی کشورمان مدتهاست با روزهای خوبش فاصله گرفته و افت فنی او صدای کارشناسان را هم در آورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بیرانوند که همچنان از نظر آماری در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بهترین دروازه بان است، مدتهاست با افت روبرو شده و گلهای بدی دریافت می کند. خیلی از کارشناسان بر این عقیده هستند که اگر ملاک حضور در ترکیب تیم ملی آمادگی و شرایط روز باشد، بیرانوند فعلا این شرایط را ندارد و بهتر است کی روش نیز رویکردش را نسبت به وی تغییر دهد.

سرمربی تیم ملی کشورمان در آخرین دیدار تدارکاتی‌اش در تهران با استفاده از امیر عابدزاده شوک اول را به بیرانوند وارد کرد. پیش از این هم چنین رفتارهایی از کی روش دیده بودیم. او در جام جهانی برزیل هم در حالی که کمتر کسی فکرش را می کرد از علیرضا حقیقی استفاده کرد. آن هم در حالی که بعد از حذف رحمتی از تیم ملی کی روش تمام بازی های مقدماتی تیمش را با رحمان احمدی به میدان فرستاد  اما در لیست نهایی تیم ملی در کنار نام رحمان احمدی نام دانیل داوری و علیرضا حقیقی هم اعلام شده بود.

حقیقی که از تیم پنافیل پرتغال در عین ناباوری در لیست نهایی اعزام به برزیل قرار گرفت، دروازه بان نخست تیم ملی کشورمان در جام بیستم شد و عملکرد خوب وی در این جام نشان داد تصمیم کی روش چندان هم بیراه نبوده است.

در آستانه جام جهانی روسیه حالا کی روش به یکباره امیر عابدزاده را از تیم مارتیمو پرتغال به تیم ملی دعوت می کند و او را در کنار بیرانوند، مظاهری و حسینی قرار می دهد. سرمربی تیم ملی که علاقه خاصی به بازیکنان لژیونر دارد و نشان داده همواره لژیونرها در شرایط برابر با بازیکنان داخلی در اولویت قرار دارند، در دیدار تدارکاتی مقابل ازبکستان امیر عابدزاده را درون دروازه قرار داد تا از دروازه بان لژیونرش رونمایی کرده باشد. 

کی روش در نیمه دوم هم سید حسین حسینی را به زمین فراخواند و ۴۵ دقیقه هم به وی فرصت بازی داد که حسینی هم بازی قابل قبولی ارائه داد. در واقع کی روش در فاصله کمتر از یک ماه مانده به جام جهانی پیغام خود را برای بیرانوند ارسال کرد و زنگ خطر را برای او به صدا در آورد.

شواهد نشان می دهد که این امکان وجود دارد حراست از چارچوب دروازه تیم ملی در جام جهانی روسیه به فردی به جز بیرانوند سپرده شود که در این صورت چه بسا این شانس در خانه امیر عابدزاده را بزند. 

برچسب‌ها:

نظر شما