شناسهٔ خبر: 25647564 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مزایا و کاستی‌های استانی شدن انتخابات مجلس چیست؟

منبع: خانه ملت

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس اعتقاد دارد با اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس دیگر مراودات شهرستانی در انتخاب افراد تاثیر بسزایی نمی گذارد و فرد باید در سراسر استان رای بیاورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سید حسن نقوی حسینی در رابطه با ارزیابی استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: باید اذعان کرد که طرح مذکور منجر به انتخاب نخبگان شده و در این راستا سطح کیفی مجلس شورای اسلامی نیز افزایش می یابد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر این اساس می توان گفت با اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس دیگر مراودات شهرستانی در انتخاب افراد تاثیر بسزایی نمی گذارد و فرد باید در سراسر استان رای بیاورد.

وی ادامه داد: امروزه در حوزه انتخابیه ورامین و پیشوا هر مشکلی پیش می آید مردم با بنده تماس می گیرند اما وقتی طرح مذکور اجرایی شود، نمایندگان دیگر پاسخگوی حوزه انتخابیه نیستند و مردم دسترسی درستی به انتخاب اصلح خود ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: ارزیابی استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی نگاه صفر و صدی را ایجاد می کند از این رو اگر قرار باشد چنین طرحی اجرایی شود باید درصد سهم رای شهرستان را به اندازه ای در نظر گرفت تا فرد خود را متعهد به پیگیری امور حوزه انتخابیه بداند و در این بین نیز رای استان نیز تاثیر داشته باشد

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم هر تصمیمی در این راستا اجرایی می شود به پیشرفت کشور کمک کند تا بتوان از این طریق مسائل کلان کشور را حل کنیم./

نظر شما